کد خبر: ۹۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز:

هفته‌های فرهنگی شیراز در دو استان کشور تا پایان امسال برگزار می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: هفته‌های فرهنگی شیراز در دو استان کشور تا پایان امسال برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، احمد همتی در مراسم تجلیل از فعالان و صنوف گردشگری استان فارس که توسط شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد به طرح جامعه گردشگری شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح مراحل پایانی را طی می‌کند و پس از کارشناسی لازم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز جایگاه خاص در تمام ابعاد گردشگری دارد افزود: با وجود فشار اقتصادی که بر کشور حاکم است در ایام تعطیلات خدمات ارزشمندی به مسافران ارائه شد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به طرح هفته های فرهنگی ملی و بین‌المللی که در شیراز اجرا شده است اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها مراسم بزرگداشت حافظ و نمایشگاهی با حضور آقای اوکر بوده که از این مراسم و نقاشی‌های این شاعر آلمانی کتابی تهیه شده است که به زودی رونمایی می‌شود.

همتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی که توسط شهرداری شیراز انجام شده است به تهیه مستند 55 دقیقه‌ای مربوط به شیراز اشاره کرد و گفت: این مستند از دو شبکه بین‌المللی پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفته‌های فرهنگی کیش و زنجان با حضور موثر شیراز برگزار شده است بیان کرد: در زنجان و شب فرهنگی شیراز در این شهرحداقل 20 هزار نفر از مراسم مربوط به شهر شیراز استقبال کردند.

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) تاکید و تصریح کرد: جشنواره شیراز شناسی به مدت دو هفته در شیراز با توجه به این رویکرد برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: دومین جشنواره شیرازشناسی با مورد توجه قرار دادن اقتصاد مقاومتی برگزار شد و صاحبان صنایع دستی و حرفه‌ها و مشاغل خانگی به صورت مستقیم به عرضه هنر خود به مردم پرداختند.

همتی همچنین به اجرای طرح بزرگ دوره‌های شیرازشناسی در بوستان بعثت شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح و همچنین برپایی نمایشگاه در باغ جنت شیراز با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز بر لزوم حفظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس شیراز تاکید و خاطرنشان کرد: تولید محتوای فرهنگی به ویژه برای همایش بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق با جدیت توسط معاونت فرهنگی شهرداری شیراز دنبال می‌شود و این بسته‌های فرهنگی که با زبان‌های مختلف تهیه خواهد شد بین زائران غیر ایرانی نیز توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری چهار بزرگداشت مربوط به سعدی، حافظ، هفته شیراز و دهه کرامت برای معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز اهمیت ویژه‌ای داشته است و برای برگزاری این مراسم به بهترین کیفیت با بهترین خروجی تلاش شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به ایجاد کارگروه شیراز پژوهی در تهران و کیش و ارائه هفته فرهنگی شیراز در کیش، زنجان و قشم اشاره کرد و افزود: این برنامه تا پایان امسال در دو استان دیگر اجرا می‌شود.

همتی همچنین از برگزاری نشست تخصصی شیرازشناسی با محوریت دانشگاه علم و فرهنگ تهران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف به همراه معرفی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در بین زائران اربعین حسینی(ع) به همراه ایجاد کارگروه شیراز پژوهشی و معرفی آن در نمایشگاه‌های شیرازشناسی در دیگر استان‌های کشور از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان فرهنگی شهرداری در زمینه گردشگری است.

درپایان جلسه شورای اسلامی شهر شیراز از فعالان گردشگری شیراز،مدیرگردشگری وامورزیارتی ومدیر مرکزشیراز شناسی شهرداری شیراز به پاس فعالیت های آنان در حوزه گردشگری وامورزیارتی تجلیل شد.


نظرات بینندگان