کد خبر: ۹۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
فرماندار شیراز:

روستای سلطان‎آباد به شیراز ملحق شود

فرماندار شیراز گفت: جمعیت سلطان‌آباد شیراز امسال به ۱۶ هزار نفر افزایش یافته و به رغم داشتن جمعیت ۱۶ هزار نفری همچنان روستا است که باید به شیراز ملحق شود.
به گزارش شیرازه، حیدر عالیشوندی در پنجمین ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در خانه محله شیخ‌علی چوپان اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های کشور مسأله حاشیه‌نشینی است که شیراز نیز درگیر این بحران است.

وی افزود: شهرستان شیراز به تنهایی به اندازه یک شهر بزرگ حاشیه‌نشین دارد و روز به روز این حاشیه‌نشینی گسترده‌تر می‌شود.

عالیشوندی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی دلیل اصلی آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: باید برای حل معضل حاشیه‌نشینی با برنامه‌ریزی برای تمام دستگاه‌ها آنها را مکلف به انجام وظایف تعیین شده،کرد.

فرماندار شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در محله حاشیه‌نشین سهل‌آباد، بیان کرد: مرحله اول مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در محله سهل‌آباد انجام شد، موفقیت‌آمیز بود که باید آن را به دیگر محله‌ها نیز گسترش داد.

وی با بیان اینکه محله‌های شیخ‌علی چوپان و ده‌پیاله در مرحله دوم طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محله‌های حاشیه‌نشین است، تصریح کرد: خشکسالی و بیکاری در روستاها سبب مهاجرت و افزایش جمعیت حاشیه‌ها شده و جمعیت محلاتی مانند شیخ‌علی چوپان نیز افزایش یافته است.

روستای سلطان‎آباد به شیراز ملحق شود

عالیشوندی خاطرنشان کرد: کمبود امکاناتی مانند عدم وجود فضای ورزشی، تحصیلی و بهداشتی دلیل تشدید آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌نشینی است.

فرماندار شیراز با اشاره به نبود یک متر فضای ورزشی در محلاتی مانند سلطان‌آباد، گفت: در سال گذشته جمعیت سلطان‌آباد 9 هزار نفر بود که امسال به 16 هزار نفر افزایش یافته که با این کمبود امکانات، رشد شدید آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است و به رغم این تعداد جمعیت همچنان روستا است.

وی اظهار داشت: عدم وجود کتابخانه و باجه مطبوعات، کمبود تاکسی و اتوبوس‌های شهری، عدم وجود فضا و امکانات ورزشی، عدم وجود شبکه بهداشت و درمانگاه مناسب، عدم توجه به بهداشت مشاغل و غیره شرایط این محله‌ها را بحرانی‌تر کرده است.

عالیشوندی با بیان اینکه علوم پزشکی، در مسیر رفع مشکلات بهداشتی محله‌های حاشیه‌نشین اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: علوم پزشکی و شبکه بهداست استان فارس برای حل مشکلات بهداشتی درمانی محله‌ها اقدام می‌کنند مشروط بر اینکه زمین مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار شیراز یکی از مشکلات جدی محله‌های حاشیه‌نشین را وجود حیوانات موزی مانند سگ، موش و گربه دانست و تاکید کرد: برای رفع مشکلات حیوانات، تشکل‌های اجتماع محور (ان‌جی‌اوها) اعلام امادگی کرده‌اند.

وی همچنین از مشکل وجود ضایعات‌فروشی‌ها در این محله‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: زمینی در ظفرآباد برای انتقال ضایعات‌فروشی‌ها تخصیص داشته شده، اما همچنان این معضل برقرار است.

عالیشوندی با اشاره به پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در محله‌های حاشیه‌نشین، گفت: مشکلات و کمبودهای این محلات زیاد است که برخی از آنها به زودی رفع می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه نبود فضای سبز، عدم وجود کارگاه‌های مشاغل خانگی، عدم صدور سند ملکی برای منازل مسکونی، کمبود کیوسک‌های نیروی انتظامی، نبود اورژانس اجتماعی، عدم وجود فرهنگسرا و غیره از دیگر مشکلات محله‌های حاشیه‌نشین عنوان شد.

به گفته فرماندار شیراز، برخی از مشکلات عنوان شده در این جلسه در دست اقدام است و به زودی رفع می‌شود که می‌توان به اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، عریض کردن یکی از خیابان‌ها برای رفع مشکل ترافیک، ساخت پل هوایی در شیخ‌علی چوپان و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان