کد خبر: ۹۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

اموال مسدود شده بانک صادرات در انگلیس آزاد شد

وزارت دارایی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که متعاقب تصمیم شورای اجرایی مقررات اتحادیه اروپا، اقدام به آزاد کردن اموال مسدود شده بانک صادرات ایران کرده است.
به گزارش شیرازه، وزارت دارایی انگلیس در بیانیه ای که بر روی تارنمای خود منتشر کرد گفت که مسدود شدن اموال بانک صادرات در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه تصریح کرده است که بانک صادرات ایران و بانک صادرات 'پی ال سی' که شعبه لندن این بانک ایرانی است، از فهرست تثبت شده خارج شده و دیگر مشمول مسدود شدن دارایی ها نخواهد بود. 

به گفته وزارت دارایی انگلیس، در آوریل سال 2016 شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا مقرره ای را به تصویب رساند که دارایی های بانک صادرات ایران و شعبه لندن تا 22 اکتبر سال جاری مسدود بماند. در حالی که از این تاریخ اکنون گذشته است و بانک صادرات ایران و شعبه لندنش دیگر مشمول محدودیت هایی که در آن قانون مطرح شده است، نیستند.

با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره ای که در سال 2012 تصویب و موجب مسدود شدن دارایی های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان