کد خبر: ۹۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

60کشته در حمله به مرکز پلیس کویته + عکس

ژنرال «شیرافگن» فرمانده نیروهای حفاظت مرزی (اف سی) در یک کنفرانس خبری گفت: اعضای لشکر جهنگوی مرکز آموزش پلیس در شهر کویته را هدف قرار دادند.

به گزارش شیرازه، ژنرال «شیرافگن» فرمانده نیروهای حفاظت مرزی (اف سی) در یک کنفرانس خبری گفت: اعضای لشکر جهنگوی مرکز آموزش پلیس در شهر کویته را هدف قرار دادند.

وی افزود: شب گذشته ساعت 11:10 دقیقه از حمله گسترده شبه‌نظامیان به مرکز آموزش پلیس کویته اطلاع یافتیم و به مدت 4 ساعت تبادل آتش بین تروریست‌ها و نیروهای ارتش ادامه داشت.

شرافگن گفت: تعداد عاملان انتحاری 3 نفر بود که همگی از اعضای لشکر جهنگوی العالمی بودند و با تمام تجهیزات که در اختیار داشتند به مرکز آموزش پلیس حمله کردند.

نیروهای ارتش موفق شدند یکی از عاملان انتحاری را هدف قرار دهند اما 2 عامل انتحاری دیگر موفق شدند وارد مرکز آموزش پلیس شده و خود را منفجر کنند.

این حمله تروریستی بیش از 60 کشته و 120 زخمی برجای گذاشته که بیشتر قربانیان نیروهای پلیس تازه کار و تحت آموزش هستند.

پزشکان حال بیشتر زخمی‌های این حادثه را وخیم گزارش کرده‌اند بنابراین ممکن است تعداد قربانیان افزایش پیدا کند.

«علی بن سفیان» سخنگوی لشکر جهنگوی العالمی با ارسال پیام الکترونیکی به رسانه‌های پاکستانی اظهارداشت که گروه لشکر جهنگوی به خاطر جنگ علیه داعش در سوریه، شیعیان را هدف قرار می‌دهد

گروه شبه نظامی لشکر جنگوی العالمی مسؤولیت حمله تروریستی به عزاداران روز عاشورا در کابل را که سال 1390 به وقوع پیوست به عهده گرفت.

فردی که خود را سخنگوی یک گروه شبه نظامی وهابی موسوم به «لشکر جنگوی العالمی» معرفی کرده، در تماس با بی بی سی در پاکستان گفت که گروه وی حملات انتحاری کابل را انجام داده است.

لشکر جهنگوی العالمی که از شاخه‌های نظامی سپاه صحابه است به تازگی با نام داعش شیعیان منطقه دیره اسماعیل خان را تهدید کرد که دست از مذهب خود بردارند وگرنه همگی کشته می‌شوند.

لشکر جهنگوی العالمی در حال سازماندهی نیروهای خود در مرز افغانستان به ویژه منطقه «ننگرهار» و «اسپین بولدک» است.

در عکس‌های زیر تصاویری از حمله تروریستی به مرکز آموزش پلیس کویته را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان