کد خبر: ۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

هکر شبکه های اجتماعی در دام پلیس فتا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف پرونده با موضوعیت هک صفحات اجتماعی کاربران در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ "علی شیبانیان" فرمانده انتظامی شهرستان فساگفت: اخیرا تعدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس فتا شهرستان فسا، عنوان كردند؛ شخصی با استفاده از شبکه اجتماعی این افراد، که اکثرا خانم می باشند، اقدام به جعل هویت و کلاهبرداری و اخاذی می كند. 

وي در اين خصوص توضيح داد: در اولین پرونده متشکله در پلیس فتا شهرستان فسا خانمی 17 ساله و متاهل شکایت خود را مطرح كرد، مبنی بر اینکه شبکه اجتماعی تلگرام ایشان از دسترس خارج شده و توسط فردی ناشناس مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار كرد: فرد ناشناس از طریق شبکه اجتماعی این خانم 17 ساله، مخاطبان را اغفال و از آنها درخواست ارسال تصاویر شخصی كرده است.

سرهنگ شیبانیان اضافه كرد: در شکایت بعدی که از طرف خانمی 22 ساله مطرح شد، مشخص شد فردی ناشناس با مشخصات متهم پرونده اول، با هک واتس آپ این دختر 22 ساله اقدام به ارسال پیام به مرد همسایه كرده و وي را ترغیب به اعمال منافي عفت می كند.

وي بيان كرد: موضوع با جديت در دستور كار ماموران پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت و با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، متهم كه جواني 28 ساله بود شناسایی و دستگير شد و در تحقيقات انگيزه خود را کینه جویی و سو استفاده از زنان و دختران عنوان كرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص هشدار داد: پلیس فتا با توجه به دسترسی های موجود و بهره از نیرو های متخصص در جهت اجرای عدالت گام بر می دارد و همواره با افراد سود جو و فرصت طلب، در این فضا برخورد خواهد كرد.

سرهنگ شيبانيان به کاربران فضاي مجازي توصيه كرد: با ورود امن به شبکه های اجتماعی از اینگونه سو استفاده ها جلوگیری به عمل آورند و همانطور که در این پرونده مشاهده شد، دسترسی هکر به شبکه اجتماعی این افراد، مخاطبان وی را نیز در معرض سوء استفاده و ایجاد مزاحمت قرار داد و چه بسا این افراد نیز در اثر اعتماد اقدام به ارسال تصاویر و عکس های خود برای هکر می كردند.

توقيف محموله ميليوني كالاي قاچاق در آباده

سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" فرمانده انتظامي شهرستان آباده،گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده به منظور مبارزه با قاچاق كالا، اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران در ایست و بازرسی مقطعی در اطراف اين شهرستان، به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مظنون و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو دو هزار و 850 بسته انواع وسایل آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی كشف شد.

سرهنگ زراعتيان با اشاره به دستگيري راننده ۴۷ ساله اين خودرو و معرفي وي به مراجع قضائي، گفت: ارزش اين محموله كالاي قاچاق 900 میلیون ريال برآورد شده است.

*كشف 44 كيلوگرم ترياك از يك منزل در شيراز

سرهنگ "محمدجعفر تولايي" رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس،‌گفت: در راستای تشدید اقدامات مبارزه ای با عناصر اصلی قاچاق موادمخدر، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس با تعامل سازنده با ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان چهارمحال و بختياري، ‌از فعاليت اعضاي باند قاچاق موادمخدر مطلع شدند.

وي ادامه داد: ماموران با رصد اطلاعاتي مطلع شدند، قاچاقچيان يك محموله موادمخدر را از جنوب و شرق کشور تحویل و در شیراز دپو كرده اند و قصد دارند، ‌اين مواد را در فرصت مناسب به دیگر نقاط کشور حمل كنند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس اظهار كرد: ماموران پس از شناسايي منزلي واقع در شمال شهر شيراز، كه موادمخدر در آنجا دپو شده بود، در یک عملیات منسجم و هماهنگ از آن مكان بازرسی و ۴۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک كشف شد.

سرهنگ تولايي گفت: در اين رابطه سه قاچاقچي موادمخدر دستگير، یک دستگاه خودرو پژو پارس و دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به آنها توقيف شد.

*محموله ميليوني كالاي قاچاق در جهرم متوقف شد

سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" فرمانده انتظامي شهرستان جهرم ، گفت: ماموران انتظامي شهرستان جهرم در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، اقدام به کنترل خودرو عبوری كردند.

وي ادامه داد: ماموران در اين راستا به یک دستگاه اتوبوس در جاده لار به جهرم مظنون و آن را متوقف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو يك هزار و ۴۹۰ ثوب انواع البسه و پوشاک خارجی قاچاق به ارزش 300 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ انصاري گفت: در اين رابطه راننده اتوبوس دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.


نظرات بینندگان