کد خبر: ۹۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز:

کاپیتولاسیون نوین با تسلط بر ناموس و مال این مملکت همراه خواهد بود

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز پیامدهای کاپیتولاسیون نوین را اینگونه عنوان کرد: بردگی نوین در واقع ارتجاع به برده داری است، به این شکل که استrلالی وجود ندارد و بر عرق و ناموس و مال این مملکت بیگانه مسلط می شود .

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز درگفتگوی اختصاصی با نبض نی ریز در خصوص اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون اظهار داشت:با توجه به اینکه حکومت شاه دست نشانده آمریکا بود و تعهداتی که به آمریکا داده بود، موظف بود که تمام منویات آن ها را اجرا کند؛ یکی از آنها  مصونیت اتباع آن ها در ایران بود .

حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری افزود: طبق این قانون درآن زمان هر کدام از افراد آمریکایی در ایران هر غلطی بکنند قوه قضائیه ایران هیچ حقی ندارد آنها را محاکمه یا بازخواست کند .

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) بیان کرد: الان اینکه این قضیه در کشورهای افغانستان ، پاکستان و... اتفاق افتاده و این ننگ را پذیرفته اند و این جنایاتی که آمریکایی ها دارند انجام می دهند پی رو همین سیاست آنها می باشد.

وی ادامه داد: امام(ره) تنها کسی بود که برسراین قانون فریاد سر داد که مردم بیدار شوند و موضوع را درک کنند و جمله معروف امام که فرمود اگر سگ آمریکایی به شاه مملکت ایران تعدی کند این حکومت ایران حق ندارد کوچکترین تعرضی به آن حیوان بکند را همه خوب به یاد داریم ؛ اینجا بود که امام سخنرانی معروفشان را کردند و نهضت شروع شد و منجر شد به تبعید امام ؛ که در دو مرحله امام را گرفتند که در مرحله اول امام را منتقل کردند به قیطریه و در مرحله دوم به ترکیه تبعید کردند.

حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری در خصوص اینکه چه کسانی به دنبال کاپیتولاسیون نوین هستند اظهار داشت: در کشور ما همان هایی که فرمایشات مقام معظم رهبری که منطبق بر قرآن هم هست را در عمل گوش نمی کنند و دنبال این هستند که تعهداتی که آن ها(دولت های بیگانه) برایشان ایجاد می کنند آنها را امضا کنند و زیر بار بروند ولی بدانند مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران ایستادند که این اتفاق نیفتد .

وی پیامدهای کاپیتولاسیون نوین را اینگونه عنوان کرد: بردگی نوین در واقع ارتجاع به برده داری است، به این شکل که استفلالی وجود ندارد و بر عرق و ناموس و مال این مملکت بیگانه مسلط می شود .

وی راه مقابله را؛ تبعیت محض از رهبر فرزانه انقلاب دانست که مانند دیده بانی قوی از دور تمام توطئه ها را دیده بانی و اعلام می کند و مردم همه باید گوش به فرمان و فرمایشات ایشان باشند و مو به مو عمل کنند .

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج)در پایان اظهار داشت: ما باید از تجربه گذشته همان طور که قرآن سفارش کرده استفاده ببریم و برای آینده چراغ راه درست کرد و دقت داشته باشید نقشه راهی که مقام معظم رهبری ارائه می کنند در همین زمینه است و عقل را خداوند برای تعقل داده و عقل دست نخورده و آکبند در روز قیامت بدرد نخواهد خورد.

نظرات بینندگان