کد خبر: ۹۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
نایب رئیس شورای شهر شیراز:

پلاک هوشمندسازی درختان در شیراز نصب شد

نایب رئیس شورای شهر شیراز از آغاز طرح شناسنامه‌دارکردن و پلاک‌کوبی درختان شیراز خبرداد و گفت: در این طرح نخستین پلاک هوشمندسازی درختان کشور در شیراز استفاده شد.

به گزارش شیرازه، محمودرضا طالبان  نایب رئیس شورای شهر شیراز در حاشیه مراسم آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌کوبی درختان شیراز که در بوستان آزادی برگزار شد اظهار داشت: براساس این طرح و هوشمندسازی‌های صورت گرفته سن درختان و اطلاعات مختلف مربوط به درختان قابل دسترسی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 875 هزار درخت در شیراز وجود دارد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام این درختان توسط سازمان منظر و فضای سبز شهرداری شیراز برای حفاظت از محیط زیست پلاک‌کوبی می‌شوند.

طالبان به اهداف اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن و پلاک‌کوبی درختان سطح شهر شیراز اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم و محوری این طرح، حفظ و گسترش فضاهای سبز در شهرها، تهیه بانک اطلاعات درختان شیراز و هویت بخشی به درختان به عنوان موجودات زنده است.

وی گفت: به منظور شناسایی درختان، برای هر درخت یک پلاک ضرب شده و این پلاک‌ها که به صورت نقش برجسته هستند در ارتفاع دو متری هر درخت روی تنه اصلی درخت نصب می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه امید است مرحله بعدی این طرح در باغ‌های کهن قصرالدشت آغاز و در نهایت نیز به حفظ بهتر درختان منتهی شود افزود: امروز تلاش ما باید حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز با توجه به آلودگی‌های ناشی از استفاده از خوردروها باشد.

به گزارش تسنیم مراحل اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌کوبی درختان کلان‌شهر شیراز شامل، طراحی سیستم کدینگ،طراحی پلاک، طراحی پرسشنامه اطلاعات درخت، ساخت پلاک، تعیین نیروهای اجرایی و آموزش آنها، تعیین نیروهای اجرایی و آموزش آنها، اجام عملیات همزمان پلاک‌کوبی و ثبت اطلاعات و ورود اطلاعات ثبت شده به بانک اطلاعاتی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان