کد خبر: ۹۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

35 درصد کودکان کشور در حال چاق شدن هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 35 درصد کودکان کشور یا چاق و یا در حال چاق شدن هستند که سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شیرازه، محمدهادی ایمانیه پیش‌ازظهر امروز در حاشیه حرکت نمادین پیاده‌روی از خانه تا مدرسه از چاق شدن 35 درصد کودکان کشور خبر داد و در سخنانی اظهار داشت: برای مقابله با چاقی کودکان باید با فرهنگ‌سازی شیوه زندگی را تغییر و به دنبال تغذیه سالم بود و از کم‌تحرکی به‌سوی جنبش و حرکت گام برداشت و فعالیت‌های ورزشی را در سطح مدارس افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان به‌جای بازی‌های رایانه‌ای، موبایل و دیگر ابزارهایی که در چاقی آنان تأثیر بسزایی دارد تحرک، غذای سالم و راه‌پیمایی را موردنظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: این دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس برنامه‌های مختلفی را در راستای ساماندهی و کاهش چاقی کودکان ارائه کرده است.

ایمانیه بیان داشت: کنترل توزیع مواد غذایی و تنقلات در بوفه‌های مدارس و ارائه آموزش‌های لازم ازجمله فعالیت‌های این دانشگاه و اداره کل آموزش‌وپرورش بوده است.

وی اضافه کرد: پیاده‌روی از خانه تا مدرسه با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، شهرداری و ارگان‌های مختلف برای ارتقای فرهنگ پیاده راه رفتن انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: نقش خانواده‌ها در کنترل وزن فرزندان خود بسیار بااهمیت است و باید به‌صورت جدی طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه را با رعایت ایمنی اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان