کد خبر: ۹۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر فارس:

روحیه مطالبه گری در بین خواص و نخبگان استان فارس ضعیف است

سردار غیاثی گفت: مسئولان، نخبگان و خواصِ استان فارس برنامه های قابل اجرا در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادیِ مورد نیاز را ارائه بدهند و در فضای منطقی و بدون افراط و تفریط مطالبه کنند.
به گزارش شیرازه، شورای راهبردی اقشار بسیج فارس در قالب مجمع استانی بسیج با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر، جمعی از مدیران ارشد استان و  مسئولان و نخبگان اقشار بسیج از سراسر استان فارس برگزار شد.
سردار غیاثی با تسلیت بمناسب فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام) گفت : باید با تفکر در ابعاد مختلف قیام امام حسین (علیه السلام) زندگی خود را در مسیر تحقق اهداف ایشان طی کنیم و شرط آن هم تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی با بیان اینکه بسیج واسط بین امام و جامعه است، گفت: مطالبه رهبری از جامعه بیشتر در قالب و رِیل بسیج شکل گرفته است و تکلیف حفاظت از انقلاب اسلامی بر عهده سپاه و بسیج گذاشته شده، بسیج تنها برای روز حادثه نیست بلکه بایستی در همه عرصه ها حضور هدفمند داشته باشد.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه اقشار بسیج ظرفیت بسیار خوبی است که باید مورد توجه مدیران کشور باشد، افزود: بیست و دو قشر در کشور با حضور نخبگان، متخصصان و اندیشمندان حوزه های مختلف با هدف مدیریت، تقویت و پیشبرد همه جانبه بسیج تعریف شده اند.

وی با بیان اینکه اقشار و مجامع بسج کانون تفکر و برنامه ریزی هستند، گفت: هم افزایی فکری و تحلیل اوضاع و نیازهای استان در تراز انقلاب اسلامی وظیفه مهم اقشار بسیج است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: نخبگان بسیج باید اولویت ها و نیازهای شهرستان را تشخیص بدهند، در تصمیم سازی به مسئولان و فرماندهان سپاه مشاوره داده و برای برون رفت از مشکلات راهکار ارائه بدهند.

وی خطاب به نخبگان بسیج تاکید کرد:  در مقابل معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز بخصوص در محدوده اطراف حرم مطهر نباید بی تفاوت باشیم، مسئولان استان فارس باید در رفع ناهنجاری ها نقش بپذیرند و شرایط را بهبود بخشند.

فرمانده سپاه فجر فارس با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان وجود برخی از معضلات را انکار می کنند تا پاسخگو نباشند، گفت: روحیه مطالبه گری بویژه در بین خواص و نخبگان استان فارس بسیار ضعیف است، مسئولان، نخبگان و خواصِ استان فارس با تشخیص فرصت ها و معضلات راهکارها و برنامه های قابل اجرا در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز را ارائه بدهند و در فضای منطقی و بدون افراط و تفریط مطالبه کنند.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه فرآیند ساخت موکب احمد بن موسی (علیه السلام) در شهر کربلا آغاز شده است، گفت: جمع کثیری از مردم مومن و محبان اهل بیت (علیهم السلام) بخصوص از استان فارس در پیاده روی اربعین حضور خواهند داشت، موکب احمد بن موسی (علیه السلام) در ایام اربعین هر شب میزبان حداقل هفت هزار زائر خواهد بود.
منبع: تنویر
نظرات بینندگان