کد خبر: ۹۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵
جانشین فرمانده سپاه قدس:

منتظریم آمریکایی‌ها اسرار نظامی درگیری‌های اخیر را بگویند/ کشته شدن سرنشینان ناوجنگی آمریکا

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: هنوز بسیاری از مسائل درباره ناو غرق شده آمریکا گفته نشده است و ما منتظریم تا آمریکایی‌ها کشته شدن نیمی از سرنشینان ناو جنگی خود و دیگر اسرار نظامی درگیری‌های اخیر را به زبان بیاورند.
به گزارش شیرازه، سردار اسماعیل قاآنی در مراسم یادواره شهید مهندس آقاسی زاده بابیان اینکه شهدا افتخار ملت و نظام هستند، اظهار داشت: تشیّع تنها مکتبی در دنیا است که رهبران آن بدون استثنا به شهادت رسیده‌اند و از همین منظر هم تمام کسانی که خود را پیرو این گفتمان می‌دانند، شهادت را همچون مأوا و آرمانی متعالی می‌شمارند.

وی ادامه داد: هنگامی‌که سیره زندگانی شهدا را مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که شهدا مجموعه فضائلی هستند که رسیدن به هرکدامشان عمری مجاهدت نیاز دارد؛ شهید برای جاودانه شدن و رسیدن به جایگاه عالی قرب پروردگار، پله به پله معارف و کمالات انسانی را پشت سر می‌گذارد و ازاین‌جهت آرمان شهادت‌طلبی تشیع را زنده نگه‌داشته است.

جانشین فرمانده سپاه قدس ضمن بیان خاطره اولین دیدار خود با شهید آقاسی زاده در جبهه‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زمانی که در جبهه‌های جنوب با دشمن بعث درگیر بودیم، خبر رسید که برادری در یگان‌های آموزشی رزم به یادگیری فنون جنگی مشغول شده است؛ حال‌آنکه این فرد مهندسی نابغه است که به‌تازگی مدرک دانشگاهی خود را از خارج کشور اخذ کرده و بی‌آنکه برای این مدرک عالی حق‌وحقوقی بخواهد، برای کمک به نیروهای ایرانی به جبهه‌های نبرد شتافته است.

وی ساده زیستی را یکی دیگر از شاخصه‌های بارز این شهید دانست و افزود: زمانی که قرار بود خانواده خود را به اهواز کوچ دهد، وسایل زندگی خود را بر یک وانت سوار کرد و وقتی این خودرو به قرارگاه رسید، همه ما دیدیم که نصف بار وانت خالی است! در آن زمان که تلویزیون‌های 24 اینچی رنگی در بین اکثر خانواده‌ها معمول بود و حتی اقشار کم برخوردار جامعه هم‌توان خرید آن را داشتند، شهید آقاسی زاده تلویزیون 12 اینچ سیاه‌وسفید در خانه خود داشت که در بین فرماندهان تبدیل به ضرب‌المثلی از ساده زیستی شده بود.

سردار قاآنی گفت: وقتی فردی در چهارچوب خدمت به اسلام قرار می‌گیرد، عمل به وظیفه برای او اوجب واجبات است و در این راه باید از جان نیز مایه بگذارد و پست، مقام، رتبه و مقدار دارایی مالی نیز از درجه اعتبار ساقط است؛ این موضوع جنگ هشت‌ساله ما را دفاع مقدس کرد و جبهه‌های نبرد را تبدیل به دانشگاهی برای تربیت انسان‌هایی عارف، مجاهد، مخلص، بااراده و در یک‌کلام «شهید» نمود.

وی خون شهیدان را پایه اقتدار امروزی جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: سرمایه‌ای که شهدای این ملت در دوران دفاع مقدس پایه‌ریزی کردند باعث شد تا علاوه بر پایان شرافتمندانه جنگ و حفظ تمامیت ارضی کشور، امروزه جمهوری اسلامی از چنان قدرت و صلابتی برخوردار باشد که علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و فرهنگی نه‌تنها در موضع ضعف قرار ندارد بلکه در هرکجای عالم که مسلمانی مورد ظلم و تعرض است، حضور پیداکرده و بر دهان ابرقدرت‌های عالم مشت می‌کوبد.

جانشین فرمانده سپاه قدس دفاع از حرم را دفاع از انقلاب و اسلام دانست و بیان داشت: ارتجاع عرب، آمریکا و همه هم‌پیمانان آن‌ها تمام همت خود را به کار بستند تا با دگرگون کردن اوضاع سوریه، محور مقاومت را کمر بشکنند اما جوانانی در امتداد خط دفاع مقدس، از حرمت حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) و نوامیس مسلمانان آن‌چنان دفاع کردند که نام «مدافعان حرم» را بسیار زیبنده این مجاهدان راه حق کرده است.

وی اظهار کرد: دلیل ناتوانی غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای منطقه این است که جمهوری اسلامی با کوهی از تجربه به مواجه آن‌ها شتافته است و همه قدرت‌های بزرگ دنیا در این تقابل به‌زانو درآمده‌اند؛ آن‌چنان‌که ناو کلاسیک اماراتی که جزو مدرن‌ترین ناوهای دنیا بود، توسط جوانان یمنی مورد اصابت قرار گرفت و به دونیم شد که این رویداد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

سردار قاآنی با رد ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر دست داشتن نیروهای ایرانی در انهدام ناو اماراتی‌ها گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که جوانان مؤمن یمنی با موشک‌های ایرانی ناو امارات را مورد اصابت قرار داده‌اند اما این واقعیت ندارد؛ هنوز بسیاری مسائل درباره این ناو گفته نشده است و ما منتظریم تا آمریکایی‌ها کشته شدن نیمی از سرنشینان ناو جنگی خود و دیگر اسرار نظامی درگیری‌های اخیر را به زبان بیاورند اما تا آن زمان تنها به ذکر این حقیقت اکتفا می‌کنیم که در منطقه‌ای که خاورمیانه نام‌گذاری شده است، ایران همه‌جا هست، اگرچه هیچ جا نیست.

وی در انتها تأکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که راه این شهیدان پر رهرو بماند و ما را هم از معنویت این عزیزان بهره‌مند گرداند.

شایان‌ذکر است که پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار غلامرضا سمایی، خادم کشیک ششم مضجع نورانی ثامن‌الحجج(ع) نیز بر دستان حضار این جلسه تشییع شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان