کد خبر: ۹۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

کمیته های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در فارس تشکیل می شود

جلسه روساى شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی فارس برگزار شد
به گزارش شیرازه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در جلسه روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههاى اجرايى استان که با حضور استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در استانداری فارس برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخصصی نمودن این فریضه الهی است.

سلیمان مهدوی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ابتداى انقلاب اسلامى در کشور نهادینه شده و قانون مدار گردیده است و با توجه به اینکه بعد از 37 سال، قانون اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سال ٩٤ نوشته و ابلاغ گرديد، در طول 21 سال ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در کشور به صورت یک سمن بزرگ فعالیت می کردند كه در حال حاضر قانون مدار شده و الحمدلله با ساختارسازی راهبردی کلان در کشور و استان ها شروع به فعالیت نموده اند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبدیل آن به گفتمان عمومی است افزود: متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک لقب گرفته است که اصل و هدف این جلسه هم این است که بتوانیم با همکاری مدیران ارشد استان، با عمل، لقب واجب فراموش شده را برداریم تا اين فريضه به گفتمان عمومی تبدیل شود و حیات طیبه جانشین لقب فراموش شده شود. حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز در همین رابطه می فرمایند با امر به معروف و نهی از منکر، شما به حیات طیبه خواهید رسید.

وی اظهار داشت: برای اجرایی نمودن امر به معروف و نهی از منکر نیاز است، مسئولین و مدیران بستر این فریضه را آماده نمایند و یکی از بسترها، تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه اجرایی متبوع خود است.

مهدوی اضافه کرد: از 86 اداره کل و سازمان در استان فارس، تاکنون 63 دستگاه بر اساس قانون مصوب مجلس، شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کرده اند و مابقی متاسفانه اقدام به تشکیل این شورا ننموده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تمامی سازمان های نظامی و قضایی و همچنین ادارات کل دولتی و خصوصی موظفند طبق ماده 5 دستور العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شورای امر به معروف و نهی از منکر که شامل رئیس، دبیر، فرمانده پایگاه، حراست، مسئول امور بانوان، مسئول فرهنگی امام جماعت و دو نفر متدین از خود اداره یا دستگاه اجرایی را تشکیل دهند که الحمدلله این شورا در تمامی رده های سپاه استان فارس راه اندازی شده است و به صورتی پیش بینی شده که محوریت در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد محلات با علما است که ریاست شورا امام جماعت مساجد می باشد.

مهدوی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس تغییر گفتمان عمومی است و سعی کرده ایم با کمک و همکاری رسانه ها این امر تحقق یابد.

وی ادامه داد: رسانه ها باید به گوش مردم برسانند که امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب و چند ناهنجاری اجتماعی نیست و این فریضه الهی جهان شمول است.

مهدوی به یکی دیگر از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر از سیاست های این ستاد است که به حول و قوه الهی اگر شوراهای دستگاه های اجرایی خوب همکاری نمایند به این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: این کمیته ها شامل کمیته اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، علمی و پژوهشی و ... است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ترویج معروفات متروکه و از بین بردن منکرات رایج و استخراج آن در دستگاه های اجرایی می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به فراهم نمودن بستر امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی گفت: مسئولین باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و گوش شنوا داشته باشند ولو اینکه بعضی از گفته ها به علت ندانستن مخاطب، غیر منطقی باشد ولی باید جهت بسترسازی این فریضه حرف های مردم را بشنوند و انتقادپذیر باشند تا این واجب الهی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه این فریضه الهی باید در جامعه و بین آحاد مردم و دستگاه های اجرایی همگانی شود افزود: قطعا با راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی بستری مناسب برای اجرایی شدن فریضتین فراهم خواهد شد و بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی از بین می رود.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مدیران به بیان دیدگاه های خود در خصوص فریضتین پرداختند.

در پایان این مراسم از عبدالکریم نباتی و سید تقی سهرابی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل تامین اجتماعی استان و صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان شوراهای برتر استان با اهدای لوح توسط استاندار و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس تقدیر به عمل آمد.


نظرات بینندگان