کد خبر: ۹۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵
آیت‌الله دستغیب خبر داد:

دانشنامه حضرت احمدبن موسی به زودی رونمایی می شود

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از رونمایی دانشنامه حضرت احمدبن موسی(ع) در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

دانشنامه حضرت احمدبن موسی به زودی رونمایی می شودبه گزارش شیرازه، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) روز گذشته، ۶ آبان در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه تعاونی‌های فرش دست بافت ایران با اشاره به توجه ویژه حضرت موسی‌بن جعفر(ع) به فرزندشان حضرت احمدبن موسی(ع) و جایگاه والای این امام‌زاده واجب‌التکریم از جمع‌آوری دانشنامه و زندگینامه این حضرت خبر داد.

وی اظهار كرد: با رونمایی از این دانشنامه در آینده‌ای نزدیک دسترسی کامل به زندگی نامه حضرت احمدبن موسی(ع) میسر خواهد شد.

آیت‌الله دستغیب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مشکل اشتغال در بین جوانان کشور گفت: این موضوع که از دغدغه‌های مسئولان نظام و دولت است، با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله) است، قابل حل است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بین مشاغل، برخی از نظر اصالت تاریخی و ارائه کارهای تولیدی ویژگی خاصی دارند و هنر فرش بافی از این مشاغل با اصالت است، گفت: رونق در صنعت تولید فرش، ضمن اشتغال‌زایی در بین جوانان می‌تواند موجب افزایش صادرات شود .

وی با تأكید بر حمایت دولت و مجلس شواری اسلامی از توسعه صنعت فرش اظهار كرد: جوانان این دوران همانند رزمنده‌های دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن باید بر روی پای خود بایستند و با راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی برای خود و دیگرجوانان کارآفرینی کنند.

بنا بر این گزارش، در این دیدار رئیس و اعضای اتحادیه تعاونی های فرش دست بافت ایران ضمن تشرف به حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، یک تخته فرش نفیس دستباف را به حرم مطهر اهدا كردند.

یادآور می‌شود، فرش اهدایی اتحادیه تعاونی‌های فرش دست بافت ایران، از نوع کف ابریشم، بافت نائین و به مساحت ۱۰۵ متر مربع است.

انتهای پیام/
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان