کد خبر: ۹۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
رئیس شورای مرکز مذهبی استان فارس؛

برگزاری همایش پیرغلامان باعث اخوت و برادری در بین هیئت های مذهبی می شود

مظفر مختاری گفت: دارایی ما همه از خون شهدا است و بدهکاری ما مدیون خون آنها هستیم که به حمد خدا همراهی بسیج و همین پیرغلامان فتح بابی خواهد بود.
به گزارش شیرازه، مظفر مختاری رئیس شورای مرکز مذهبی استان فارس در حاشیه برگزاری تجلیل از مسئولان هیات مذهبی شیراز به خبرنگارما گفت: مجموعه هیئت های مذهبی به تعبیر امام، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و دو نهاد بسیج و سپاه نیز فرزندان هیئت های مذهبی هستند که فعالیت های آنها ستودنی است.
مختاری ادامه داد: دارایی ما همه از خون شهدا است و بدهکاری ما مدیون خون آنها هستیم که به حمد خدا همراهی بسیج و همین پیرغلامان فتح بابی خواهد بود.
 
وی ضمن تشکر از فرماندهی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز جهت برگزاری این طرح ابتکاری اذعان داشت: پیرغلامان سیدالشهدا توقعی از کسی ندارند چرا که معامله با خدا انجام داده اند و برگزاری این برنامه های ابتکاری در خصوص گرامی داشت پیرغلامان باعث اخوت و برادری در بین هیئت های مذهبی، ولایت مدار و نقش آفرینی بسیجان می گردد که امید است نهادهای دیگر با رشد چشمگیری شاهد برگزاری چنین برنامه هایی باشیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه و اقتصاد شورای هیئت های مذهبی کشور یکی از برنامه های صورت گرفته در ایام محرم امسال نقش آفرینی شعار "هیهات من الذله” سیدالشهدا دانست و افزود: در محرم امسال شاهد نقش آفرینی شعار "هیهات من الذله” سیدالشهدا در تمامی هیئت های مذهبی بودیم و امروزه می بینیم که تمامی مداحان و ذاکرین در مقتل خوانی، مداحی و تاریخ شناسی حرف اول را میزنند و اغلب شعرها پیرامون حرمین شریف سیدالشهدا و حضرت زینب(س) بیان می شود.
 
وی با اشاره به حضور ۵۰۰ هیئت در این مراسم اظهار داشت: تقریبا ۵۰۰ هیئت از ۷۰۰ هیئت در این مراسم حضور دارند که باعث عزت مندی سرهنگ دوستدار می باشد و امیدورایم همیشه در خدمتگذاری مردم و سیدالشهدا باشند.
 
تقریبا ۴۰ هیئت ثبت نشده داریم
 
مختاری در پاسخ به ثبت نبودن برخی هیئت های مذهبی در شیراز، ابراز داشت: تقریبا ۴۰ هیئت ثبت نشده داریم که با توجه به اساسنامه ای که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، هرکسی که نام هیئت دارد باید ثبت شود.
 
رئیس شورای مرکز مذهبی استان فارس با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی در جامعه اظهار داشت: بصیرت افزایی یکی از سفارشات رهبری است و نگاه رهبری در وهله اول به هیئت ها می باشد، چون حسینیه ها و تکایا توانایی انجام بسیاری از امور را دارند.
 
رضاکوهی شوریجه (1)_Copy1
 
وی ادامه داد: اساس کار هیئت ها بحث امر به معروف و نهی از منکر می باشد چراکه چنین نهادهایی زنده هستند و این زنده بودن شیعه بودن انسان را می رساند که به لطف علما و فقه‌های اسلام در این راستا بحث آموزش و بحث هم اندیشی را در پیش گرفته ایم.
 
رئیس شورای مرکز مذهبی استان فارس در پایان به ارائه عملکرد چندماهه خود پرداخت وگفت: شرکت در همه مراسم های دینی، مذهبی و انجام بسیاری از فعالیت ها در همین راستا صورت گرفته است لذا در بحث مراقبت ها و همراهی دستگاه های نظامی و امنیتی، شاهد شرکت هزار نفر به عنوان پلیس افتخاری در هیئت مذهبی بوده ایم و در بحث آموزش، کتب آموزشی قرآن کریم در اختیار هیئت مذهبی جهت فعالیت های این نهاد قرار داده شد.
 
انتهای پیام
نظرات بینندگان