کد خبر: ۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز:

ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان ماه ادامه دارد

زائران باید هزینه 40 دلاری ویزای اربعین حسینی را از طریق سامانه سماح به صورت اینترنتی و معادل ریالی پرداخت کرده و این سامانه به صورت مستقیم به بانک مرکزی متصل بوده و این وجوه وارد حسابهای کشور عراق می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از  نبض نی ریز؛ تعداد 140 دفتر زیارتی مجاز در سطح استان فارس مشغول به کار هستند از جمله دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز که از قدیمی ترین دفاتر استان می باشد


حاج رضا مسعودی مدیرعامل دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز اظهار داشت : کشورعراق قوانین سختگیرانه ای در ارتباط با ویزای جعلی و ورود غیر مجاز به خاک کشورش را دارد .


وی ادامه داد: دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز به طور گسترده و شبانه روز در خدمت زائران حسینی می باشد و از همه مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین تقاضا دارد بهترین راه دریافت و ثبت نام جهت اربعین از طریق سامانه اینترنتی سماح می باشد و مراجعه حضوری برای ثبت نام ویزا به دفاتر زیارتی نیاز نیست .


مسعودی افزود: اگر دسترسی به اینترنت ممکن نبود مردم می توانند به دفتر زیارتی شهرستان خود که از طرف سازمان حج و زیارت مجوز دارند مراجعه نمایند و هزینه ویزا را ریالی را آنجا پرداخت کرده و پس از صدور ویزا صادر خواهد شد با مراجعه به همان دفتر زیارتی ویزای خود را دریافت می کند .


وی در خصوص اقدامات غیر قانون گفت: کسانی که مبادرت به جمع آوری گذرنامه می نمایند اقدام آنها به هیچ وجه قانونی نیست و در همین خصوص تا کنون بیش از 40 دفتر و اشخاص غیرمجاز و یا مکان متفرقه در ارتباط با ویزا عراق به محاکم قضایی معرفی و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است .


مدیرعامل دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز گفت : کلیه مشتاقان سفر اربعین در قالب گروهای 3 نفره سازماندهی و سرگروه آنها با کارت بانکی دارای رمز دوم و مدارک شناسایی خود و دو قطعه عکس 3*4 به همراه گذرنامه دارای اعتبار شش ماه به دفاتر مجاز مراجعه نمایند.


وی همچنین افزود؛ با تلاش شبانه روزی همکاران حج و زیارت استان فارس شعبه ای از سفارت عراق در شیراز، خاص اربعین مستقر شده و امید است بتوانیم روادید زائران را در اسرع وقت در تاریخ مقرر تحویل آنها نماییم .


قابل توجه زائرین که لیست مانفیست ویزا شده دریافت می نمایند می بایست به تعداد اعضای گروه خود کپی از مانفیست اصلی خود را به همراه داشته باشند و به هرنفراز اعضای گروه تحویل داده شود


یک روز قبل از تاریخ انتخابی باید به طرف مرز خروجی حرکت نمایند از وسایل خود کامل محافظت کنند . داروی خاص خود را در صورت نیاز به مدت دو هفته به همراه داشته باشند .


مسعودی مدیرعامل دفتر زیارتی حضرت اباصالح (ع) نی ریز ادامه دادند: در هنگام خروج از مرز افراد گروه باید با هم باشند . سیستم پیامکی را در گروه خود فعال تا بتوانند با گروه خود ارتباط مستمر داشته باشند .

وی در خصوص آخرین مهلت ثبت نام بیان کرد؛ ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان ماه ادامه دارد و برادران و خواهران توجه داشته باشند ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند ودقت داشته باشند که هزینه ویزا 40 دلار به قیمت روز و هزینه بیمه 25900 تومان می باشد و بقیه هزینه ها اعم از نقل و تغذیه به عهده خود زائر می باشد .

مسعودی اظهار داشت؛ مسئولیت ستاد اربعین حسینی در پیاده روی سال جاری بعهده وزارت کشور و در استانها استاندار و مسئولیت ثبت نام و اعزام به عهده سازمان حج و زیارت می باشد.


وی در پایان گفت؛ مشتاقان این سفر معنوی جهت ثبت نام باید از طریق دفاتر زیارتی زیر پوشش حج و زیارت اقدام کنند اما متأسفانه در این بین برخی افرادی از طریق مبادی غیر قانونی اقدام به ثبت نام متقاضیان این سفر معنوی نموده و با به خطر انداختن جان و مال مردم به حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می کنند .



برچسب ها: زیارتی ، اربعین ، ثبت نام
نظرات بینندگان