کد خبر: ۹۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
رئيس سازمان بسج اساتيد فارس:

گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي وظيفه اساتيد حوزه و دانشگاه است

دكتر غلامحسين زماني رئيس سازمان بسج اساتيد فارس گفت: تشكيل كارگروه و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي از وظيفه اساتيد حوزه و دانشگاه در تبيين و مشاركت دادن مردم در اين امر مهم است.

به گزارش شیرازه، در اين نشست كه با حضور اعضاي هيأت علمي و اساتيد مدعو مراكز و واحدهاي شمال فارس برگزار شد، رئيس سازمان بسج اساتيد دانشگاه هاي استان فارس، اقتصاد مقاومتي را اين گونه تعريف كرد: اقتصاد مقاومتي پايداري و دوام در مقابل مشكلات و فشارهاي ناشي از كاستي هاست و محور آن عدالت است كه به نفع كليه افراد جامعه مي باشد و تفاوت آن با اقتصاد رياضتي در اين است كه در اقتصاد رياضتي اقشار جامعه به منظور استفاده كمتر در تنگنا و فشار قرار مي گيرند.

دكتر غلامحسين زماني در ادامه، محتوا، گوينده، مخاطب، محيط، رسانه، مصداق و استراتژي را از اركان گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي برشمرد و تشكيل كارگروه و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي را به عنوان وظيفه اساتيد حوزه و دانشگاه در تبيين و مشاركت دادن مردم در اين امر مهم خواند .

در اين برنامه همچنين حجه الاسلام والمسلمين حافظ ثابت، معضل اقتصادي را يكي از حربه هاي دشمن در تقابل با ايران خواند و گفت: علت تأكيد مقام معظم رهبري بر موضوع اقتصاد مقاومتي كه چندين سال است با پارامترهاي مختلف آن مطرح ميشود مشكلات و مضلات اقتصادي است.

نظرات بینندگان