کد خبر: ۹۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان حرم در منطقه سیاخ و دارنگون

فرمانده سپاه ثارالله (ع) شیراز از برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان حرم به استعداد 6 گردان بیت‌المقدس (برادران) به استعداد یک‌هزار و 500 بسیجی خبر داد.
 به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی پور امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: این رزمایش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم آبان ماه در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون و رزمایش بانوان بسیجی گردان کوثر (خواهران) نیز در روز چهاردهم آبان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که پس از برگزاری راهپیمایی 13 آبان روز مقابله با استکبار جهانی در میدان ارم شیراز، اعزام نیروها به منطقه رزمایش آغاز می‌شود، افزود: در روز نخست رزمایش استقرار اردو در منطقه رزمایش با برنامه‌های تربیتی و توجیهی رزمی در دستور کار است و همچنین برنامه‌های معنوی از قبیل شبی با شهدا مدنظر قرار دارد.

محبی پور با بیان این‌که گردان بیت‌المقدس بسیج، یگان پشتیبان کنترل رزمی و امنیتی سپاه است و مأموریت‌های سه‌گانه نظامی، امنیتی و امدادی را دنبال می‌کند، ادامه داد: از ابتدای امسال گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در قالب فراخوان اردوی آموزشی و مقدماتی آمادگی لازم برای رزمایش سالانه را پیداکرده‌اند.

به گفته وی، سناریوی شب نخست رزمایش، رزم شبانه نیروها است و صبح 14 آبان ماه نیز مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان با حضور فرماندهان یگان‌های نظامی و مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قالب شش سناریوی طراحی‌شده این رزمایش، عملیات کوی و برزن به‌صورت گردان محوری اجرا می‌شود و تمرینات رزمی و آموزشی اجرای آتش با سلاح سبک از دیگر برنامه‌های روز دوم رزمایش مدافعان حرم سپاه ثارالله است.

سرهنگ محبی پور در ادامه از برگزاری رزمایش بانوان بسیجی گردان کوثر در روز 14 آبان در منطقه عمومی کمپ پتروشیمی شیراز خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات و کمک به کنترل اغتشاشات شهری از محورهای رزمایش مدافعان حرم بانوان بسیجی است.

وی بیان کرد: این بانوان بسیجی علاوه بر مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی سازندگی در زمینه نظامی نیز از برنامه‌های محوری بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، یک گروهان ویژه رزمی-ورزشی از گردان کوثر بانوان بسیجی تشکیل‌شده است که اعضای آن در مسابقات کانگ فو جنوب کشور حائز رتبه نخست شده‌اند.


نظرات بینندگان