کد خبر: ۹۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

سرود شهدای منا توسط گروه سرود آباده رونمایی شد

جلسه‌ای با حضور مدیرکل حج و زیارت استان فارس، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، شهردار آباده و جانشین پادگان ولیعصر(عج) برگزار شد و از سرود "شهدای منا" گروه سرود آباده رونمایی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما؛ جلسه‌ای با حضور مدیرکل حج و زیارت استان فارس، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، شهردار آباده و جانشین پادگان ولیعصر(عج) برگزار شد و از سرود "شهدای منا" گروه سرود آباده رونمایی شد.

علیرضا زینلی مدیر کل حج و زیارت استان فارس در این جلسه گفت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن  یاد و خاطره شهدای منا تصمیم گرفتیم که یک سرود برای این شهدا  اجرا شود تا در اذهان عمومی یاد و خاطره این شهیدان زنده بماند.

وی ادامه داد: برای این کار گروه سرود آباده را پیشنهاد دادم چرا که گروه سرود شهرستان آباده از زمان هشت سال دفاع مقدس با سرود های ماندگار  توانست بین تمام مردم کشور ماندگار شود و بهترین انتخاب برای این کار است.

زینلی اظهار داشت : این کار  به صورت ملی ثبت  خواهد شد تا ارزش و جایگاه اثر محفوظ بماند و در موکب هایی که به نام شهدای منا مزین شده است در مرز شلمچه، چزابه و  مهران برای زائرین اربعین امام حسین (ع) اجرا خواهد شد.

مدیر حج و زیارت فارس گفت : در خصوص ثبت نام برای پیاده روی اربعین تا کنون بالغ بر 57 هزار نفر از استان فارس ثبت نامی داشتیم و با پیگیری هایی که انجام شد جهت تسهیل در زمینه صدور ویزا کنسول گری عراق را در شیراز افتتاح کردیم و تا کنون 30 هزار ویزار برای زائرین صادر شده است، پیش بینی می شود امسال بیش از 100 هزار زائر ثبت نامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: روز جمعه  14 آبان ماه  ساعت 9  صبح مراسم تجمع عمومی زائرین پیاده روی اربعین را در  حرم حضرت شاهچراغ (ع) انجام خواهد شد که همراه با برنامه های متنوعی است که از تمام علاقمندان دعوت می کنم  شرکت کنند.


    


برچسب ها: گروه سرود ، اباده ، منا
نظرات بینندگان