کد خبر: ۹۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیمای ملی:

برای آرایش جامع رسانه ای در اینترنت جهانی باید طرح و برنامه داشت

معاون فضای مجازی سازمان صدا وسیما گفت: كارهای بزرگی در فضای مجازی مركز فارس صورت گرفته است به همین خاطر اولین مرکزی که توسط این معاونت برای بازدید و توسعه فضای مجازی انتخاب شده مرکز فارس است.
برای آرایش جامع رسانه ای در اینترنت جهانی باید طرح و برنامه داشت
به گزارش شیرازه، مهندس رضا قدیمی در بازدید یک روزه که به اتفاق مدیران کل حوزه ستادی به شیراز آمده بودند ضمن قدردانی از عملكرد صدا وسیمای فارس، گفت: تغییر و تحول و كارهای بزرگی در فضای مجازی در مركز فارس صورت گرفته و اهمیت این كار برای همه روشن است به همین خاطر اولین مرکزی که توسط این معاونت برای بازدید و توسعه فضای مجازی انتخاب شده  مرکز فارس است؛ كار در فضای مجازی با یك معاونت قابل اجرا نیست و ضروری است كه بخش های تولیدی فضای مجازی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به حضور مؤثر مركز فارس در فضای مجازی تصریح كرد: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا بهتر دیده شویم، همچنین برای آرایش جامع رسانه ای در اینترنت جهانی طرح و برنامه داشته باشیم تا ساختار مناسب در مركز ایجاد شود و مدیریت متمركز به وجود آید.

مشاور رئیس رسانه ملی خاطر نشان كرد: فرهنگ های مختلف در جامعه یك نقطه مطلوب برای حضور مؤثر در فضای مجازی و جذب مردم است تا با آن پیام خود را اعلام كنیم و برای دیده شدن در این فضا باید موانع برداشته و فرهنگ سازی شود.

قدیمی با بیان اینكه استفاده از منابع آرشیوی سازمان ضروری است و مراكز استان هم باید تولیدات خود را در اختیار سازمان قرار دهند، اظهار داشت: تولیدات شبكه های رادیو وتلویزیونی ملی و استانی باید قابلیت ارائه در فضای مجازی را داشته باشند و یا برنامه هایی برای فضای مجازی تولید شود كه كوتاه، جذاب و متفاوت باشد.

همچنین راه اندازی تلویزیون تعاملی، افزایش سواد رسانه ای و آگاهی بخشی مراكز، ساماندهی افكار عمومی در بستر فضای مجازی و افزایش نفوذ شبكه ها از دیگر مسائلی بود كه مهندس قدیمی بر آن تأكید كردند.

دوره رسانه های قدیمی به اتمام رسیده است
سید تقی سهرابی مدیر كل صدا و سیمای فارس در این جلسه گفت: دوره رسانه های قدیمی و تمركز تنها بر روی آنها به اتمام رسیده است و اگر توجه ما به فضای نوین رسانه نباشد از قافله رسانه ها كه در سپهر جدیدی در دنیا تعریف شده اند عقب می مانیم و امروز تولید محتوا در فضای مجازی موضوع مهمی است كه رسانه های دنیا به آن توجه دارند.

سهرابی افزود : رویكرد رسانه های پیشرو با توجه به میل، نیاز و مصلحت مخاطب به اصل رسانه های قدیمی و ورود به فضای مجازی بحث مصلحت را كم رنگ كرده است و الان هر نفر یك رسانه شده است. ما باید فضای جدید را باور كنیم و با جدیت و سرعت بیشتر عقب ماندگی ها را جبران كنیم. 

وی با بیان اینكه صدا و سیمای مركز فارس از دیرباز به صورت جدی در حوزه فضای مجازی ورود كرده است، خاطر نشان كرد: همكاران ما بر اساس تجارب خود، كارهای قابل قبولی در بحث فضای مجازی انجام داده اند كه می توان این فعالیت ها را به عنوان الگو ارائه ومطرح كرد.



انتهای پیام/
نظرات بینندگان