کد خبر: ۹۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

یادواره شهدای دانش آموز شهر لپويي زرقان بر گزار شد

صبح امروز با همكاري آموزش و پرورش زرقان و لپويي ،بسيج مقاومت سپاه ناحيه زرقان ،بسیج دانش آموزی و حضور پرشور دانش آموزان یادواره شهدای دانش آموز شهر لپويي زرقان در فرهنگسراي اين شهر برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از  زرقونيا ،صبح امروز با همكاري آموزش و پرورش زرقان و لپويي ،بسيج مقاومت سپاه ناحيه زرقان ،بسیج دانش آموزی و حضور پرشور دانش آموزان یادواره شهدای دانش آموز شهر لپويي زرقان در فرهنگسراي اين شهر برگزار گردید.

در اين يادواره حجت الاسلام دهقان امام جمعه لپویی گفت: دانش آموزان با اقدام آگاهانه در ۱۳ آبان سال ۵۷ و هم چنین با حضور در جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس نشان دادند که دارای بینش و بصیرت هستند.

وي تاكيد كرد:شهدا کسانی بودند که از جان خود گذشتند تا ما به آرامش حقیقی دست یابیم و شایسته است که قدردان خون آنان باشیم و راه پرنورشان را با تمام توان ادامه دهیم.

وي با اشاره به حذف درس رهبر كوچك در كلاس ششم گفت:شهید ۱۳ ساله ای که روزی ناجی لشکری می شود و از سوی بنیاگذار کبیر انقلاب، «رهبر انقلاب» نام می گیرد نبايد مورد بی مهری قرار بگیرید و اميدوارم اين درس به جايگاه و منزلت خود برگردد.

سرگرد مجيد عليپور فرمانده ناحيه مقاومت بسيج زرقان دراين يادواره با اشاره به قرارداد کاپیتولاسیون گفت:کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود كه امام (ره) کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو كرد.

عليپور با اشاره به شعار مرگ بر آمريكا گفت:اين شعار ریشه قرآنی دارد و ما به ملت خودمان و همۀ ملت‌های آزادۀ جهان می‌گوییم که آمریکا واقعا آنچنان که حضرت امام (ره) فرمود هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آمریکا تنها با شعار مرگ بر آمریکای ما رو به نابودی می‌رود.

وی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، اجرای صبحگاه مشترک در مدارس و دیدار با تعدادی از خانواده های شهدای دانش آموزران ازبرنامه های درحال اجرای هفته بسیج دانش آموزی در شهر زرقان عنوان و بر لزوم حضور همگان بخصوص دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی ۱۳ آبان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار تاکید کرد.

IMG_1587IMG_1594IMG_1588IMG_1598IMG_1605IMG_1591IMG_1572IMG_1577

 

نظرات بینندگان