کد خبر: ۹۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
فرماندار شیراز:

بررسی و رفع آسیب های اجتماعی شیراز اولویت اول فرمانداری است

حیدر عالیشوندی گفت: امروز اولویت اصلی ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آسیب های اجتماعی و شناسایی و رفع آنها است.

بررسی و رفع آسیب های اجتماعی شیراز اولولیت اول فرمانداری است

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، حیدر عالیشوندی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شیراز ابراز داشت: امسال ما در دو مرحله توزیع اعتبارات داشتیم که یک مرحله مربوط به سهم 2 درصد نفت و گاز که مبلغی اندک در حدود 1/2 میلیارد تومان بود و بخش دیگر از اعتبارات مربوط به تملک دارایی بود که بالغ بر 35 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز توزیع مرحله سوم اعتبارات را در برنامه داریم که مربوط به سهم شهرستان از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است که سال های قبل با عنوان اعتبارات ماده 180 از آن یاد می شد.

فرماندار شیراز با بیان این که سال گذشته اعتبارت ماده 180 و یا همان استفاده متوازن از امکانات کشور دو مرحله ابلاغ شد، خاطر نشان کرد: مرحله اول آن تخصیص نیافت و در مرحله دوم نیز مبلغ اندکی بالغ بر 3/6 میلیارد تومان اختصاص یافت که به دلیل برگزاری مسابقات جهانی کشتی در شیراز و اهمیت آن، بخش اعظم آن به برپایی این مسابقات اختصاص یافت به گونه ای که این رقابت ها به صورت آبرومندی برگزار شد.

عالیشوندی ادامه داد : البته در زمینه هزینه کرد این اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز یک سری الزامات را ابلاغ کرده که باید اعتبارات در این زمینه ها هزینه شود اما ما طبق اولویت هایی که در تخصیص اعتبارات داریم مجبور هستیم برخی از این الزامات را قبول نکرده و طبق مشاهدات به نیازهای حوزه فعالیت خود توجه کنیم.

وی ابراز داشت: زمانی که ما در یکی از روستاهای زرقان شاهد برگزاری کلاس درس تعدادی دانش آموز در یک دخمه هستیم، آیا این عدالت اجتماعی است؟ یا زمانی که در سلطان آباد به عنوان یک منطقه محروم قول ساخت یک سالن ورزشی را می دهیم آیا به عنوان فرماندار نباید بتوانیم این امکانات را برای آن ها مهیا کنیم؟ پس استفاده متوازن از امکانات به چه معناست!

فرماندار شیراز تصریح کرد : امروز اولویت اصلی ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آسیب های اجتماعی و شناسایی و رفع آن هاست و بر اساس همین فرمایشات باید یک جهش و اتفاق جدید را در این زمینه شاهد باشیم حال اگر ما بخواهیم چنین اقداماتی را به ویژه برای نسل جوان انجام دهیم باید از کدام اعتبارات استفاده کنیم؟ این در حالی است که ما حتی در اعتبارات جاری خود نیز بودجه ای برای این اقدامات نداریم و بودجه ما بسیار اندک است.

عالیشوندی افزود : مردم از ما به عنوان فرماندار توقع دارند که مشکلات آن ها را حل کنیم و برای دریافت کمک به اولین محلی که مراجعه می کنند فرمانداری است، ما نمی توانیم به مناطق محروم رفته و تنها بگوییم در غم شما شریک هستیم و برویم بلکه باید کاری جدید و اتفاقی نو در این مناطق صورت پذیرد.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: از 146 ردیفی که سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات مربوط به قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ابلاغ کرده اگر ما به عنوان فرمانداری نتوانیم درتخصیص 6 مورد از آنها اعمال نظر کنیم پس باید از فرمانداری خارج شده و دنبال کار و زندگی خود برویم.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان