کد خبر: ۹۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد؛

هم اندیشی مدیران مالی و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور

دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک سازمان اجتماعی نقشی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار در سلامت جامعه دارد، شیرازه یک بسته خبری از این دانشگاه در استان را منتشر می‌کند.

هم اندیشی مدیران مالی و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شیراز، همایش هم اندیشی مدیران مالی و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

"کامبیز ایرجی" قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابتدای این همایش با توجه به مسایل اعتباری موجود در کشور، از مدیران مالی و بودجه، به دلیل همفکری برای پیشرفت برنامه های دانشگاه های کلان منطقه پنج، قدردانی و نسبت به اثربخشی این همایش ابراز امیدواری کرد.

مدير برنامه ريزي بودجه و پايش عملكرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: همایش مشترک مدیران مالی و بودجه کلان منطقه پنج کشوری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به نزدیک شدن به لایحه بودجه سال 96، برگزار شد.

"محمدحسين خادميان"، در خصوص وضعیت اعتبارات دانشگاه در سال 95، مقایسه عملکرد اعتباری بخش بهداشت و درمان و آموزش در سال 94 با اعتبار سال 95، وضعیت اعتبار ابلاغیه بودجه سال 95، مقایسه اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه از سال 90 تا 95، محاسبات مالی 95 در برنامه های آموزشی 95، برنامه خدمات رفاهی و فرهنگی ورزشی دانشجویان و برنامه تحقیقات دانشگاهی، پیش بینی اعتبار موردنیاز از محل عمومی 95 و وضعیت اعتبارات بخش بهداشت 95، توضیحاتی ارایه داد.

مدير برنامه ريزي بودجه و پايش عملكرد دانشگاه، افزود: امیدواریم در این نشست به نتایج راهبردی و عملکردی برسیم و مسایل موجود در ماه های آینده و سال آتی را پیگیری و حل کنیم.

معاون مديريت بودجه برنامه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ار حضور دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشوری، شامل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، فسا، جهرم، لار، گراش، بوشهر و بندرعباس، در این همایش خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن لایحه بودجه 96، این همایش برای هم اندیشی و هماهنگی مسایل مالی و ارایه نرم افزارها، با حضور مدیران مالی و بودجه دانشگاه ها، برگزار شد.

"شهريار توپچی"، افزود: در این همایش، کسری اعتبارات و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تا پایان سال، موضوع اتصال HIS به نرم افزار حسابداری تعهدی و بررسی نسبت های مالی، نرم افزار بودجه ریزی دانشگاه، بررسی شد.

مدیران بودجه و مالی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسایل مالی موجود، راهکارها و اهداف دانشگاه ها و وزارت بهداشت و درمان، مطرح کردند.

دانشجویان دوستدار سالمند در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرد هم آمدند

کارشناس مسئول سلامت میانسالان و سالمندان دانشگاه و دبیر کمیته دانشگاهی سلامت سالمندان، هدف از برگزاری این سمینار را، آشنایی دانشجویان با برنامه های اجرایی سلامت سالمندان، توسعه اقدامات همکاری همه جانبه دانشجویان با کارگروه تخصصی تحول سلامت سالمندان، بیان پیشنهادات دانشگاه به دانشجویان دوستدار سالمند و دعوت از آنها برای تشکیل کانون دانشجویی دوستدار سالمند، برشمرد.

"معصومه صفاری"، از طرح پیشنهادات دانشگاه به دانشجویان دوستدار سالمند، مانند همکاری در خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی مبتنی بر خدمات نوین و جامع سالمندی در تمامی مراکز ارایه خدمات نوین سلامت، همکاری در برگزاری همایش ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی سلامت سالمندی، توانمندسازی سالمندان در راستای دستیابی به سالمندی سالم و موفق، همکاری در تدوین استاندارهای مراکز ارایه خدمات سالمندی و حفظ سیستم پایش و نظارت مستمر از مراکز، همکاری در ارایه خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی به سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمند و مناطق حاشیه نشین شهری و روستاهای محروم، همکاری و تعامل با سازمان ها و اداره های مرتبط، در راستای ایجاد شهر و مناطق دوستدار سالمند خبر داد.

کارشناس مسئول سلامت میانسالان و سالمندان دانشگاه، از دیگر موارد پیشنهادی دانشگاه به دانشجویان دوستدار سالمند را، همکاری در اجرا و توسعه تحقیقات پژوهشی و هدایت پایان نامه دانشجویی در زمینه سالمندی، همکاری در آموزش طب و مراقبت های بهداشتی درمانی و شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی به جمعیت سالمندی و خانواده های دارای سالمند، همکاری در برگزاری مراسم بزرگداشت جایگاه سالمند، روز جهانی و هفته ملی سلامت سالمندان، همکاری در تسهیل تعامل و ارتباط بین نسلی جوانان، میانسالان و سالمندان، همکاری در برگزاری و شرکت همگانی با حضور اساتید دانشگاه در اردوهای جهادی برای ارایه خدمات نوین سلامت به سالمندان ساکن در مناطق حاشیه نشین، روستاهای محروم و مراکز نگهداری سالمندان، نام برد.

استادان شرکت کننده در این سمینار، نقش کانون دانشجویی دوستدار سالمند، تعاریف سالمندی از دیدگاه های مختلف، چالش های سالمندی و سالمندان سالم و موفق، اصول برقراری ارتباط با سالمندان و موانع ارتباطی و شیوه زندگی سالم در دوره را معرفی کردند.

سمینار دانشجویی دوستداران سالمند، با حضور مدیران، کارشناسان گروه سلامت سالمندان و دانشجویان رشته های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، تغذیه، پرستاری و توانبخشی دانشگاه و استادان گروه سالمندی دانشکده های پزشکی، پرستاری و بهداشت، برگزار شد.

برگزاری مانور دورمیزی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تمرين(مانور) دورميزي مشترک اتاق هدايت عمليات دانشگاه، معاونت درمان و شبكه بهداشت و درمان شهرستانسپيدان، برگزار شد.

"محسن مقدمی" افزود: سناريو اين تمرين، بروز نشانه های "گاستروآنتريت" در تعدادي از اهالي شهرستانسپيدان بود كه با فعال شدن سامانه فرماندهي حادثه معاونت بهداشتي، فراخوان كارشناسان مربوطه و عضو كميته بهداشت،از سوی گروه مديريت خطر بلايای معاونت بهداشتي به عنوان بخش برنامه ريزسامانه ICSبا فرماندهي معاون بهداشتی دانشگاه، انجام و در تماس تلفني با شبكه سپيدان، سامانه فرماندهي حادثه آن شهرستان،فعال شد.

او اضافه کرد: بر اساس سناريو، هر كدام از اعضای سامانهICS اقدامات خود را با توجه به شرح وظايف تعريف شده در كتاب EOP معاونت بهداشتي انجام دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر ضرورت ارزیابی نقاط ضعف و قوت هر واحد از سوی مدیران و کارشناسان، اضافه کرد: از مهم ترين اهداف اين مانور، افزايش مهارت کارکنان براي ارایه كاركردهاي فراخوان کارکنان، ارزيابي سريع مشترک، هماهنگي درون بخشي، فرماندهي و كنترل، پشتيباني و تداوم ارایه خدمات و ارتباطات است.

در مدت اجرای این تمرين، دكتر "محمد جواد مراديان" در زمینه آشنایی بيشتر شركت كنندگان با ساختار EOP و كاركردهاي مديريتي و اختصاصي و تخصصي واحدهاي مختلف حوزه معاونت بهداشتي مطالبی ارایه کرد.

این برنامه، هشتم آبان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه، برگزار شد.

امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین دانشکده های پرستاری، دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی و پیام نور شهرستان لامرد

رییس دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد، گفت: دانشگاه های آزاد اسلامی، دولتی، دانشگاه پیام نور و دانشکده پرستاری، در راستای گسترش همکاری ها، هم افزایی ها و تقویت و توسعه فرهنگی در سطح دانشکده و استفاده از امکانات رفاهی، فرهنگی دانشگاه های دیگر برای تقویت توان فرهنگی دانشجویان و افزایش بهره وری، ارتقای جایگاه و روابط بین دانشگاه ها، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

"حسین صفری" هدف از امضای این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت ها و توانایی های علمی و امکانات متقابل، توسعه همکاری، تبادل اطلاعات و تجربیات با هدف گسترش امور فرهنگی در سطح شهرستان در زمینه های دینی و قرآن(طراحی و اجرای طرح های مشترک در زمینه آموزش و پژوهش قرآنی و مطالعات میان فرهنگی در سطح شهرستان، راه اندازی کارگاه های آموزشی و بهره وری از امکانات برای توسعه و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی، مشارکت در تهیه نشریات دانشجویی با مولفه های قرآنی و دینی، برگزاری مسابقات میان دانشگاهی برای شناخت و پرورش استعدادهای قرآنی) و در زمینه های ادبی و هنری(برگزاری کارگاه های آموزشی نقاشی، طراحی و همکاری و تعادل در برگزاری دوره های آموزشی فوق برنامه مرتبط با امور ادبی و هنری، استفاده از امکانات و دارایی ها بر پایه اقتصاد فرهنگ بنیان) و همچنین در زمینه اجتماعی، گردشگری، مشاوره و روان درمانی عنوان کرد.

او اضافه کرد: دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد، در زمینه فرهنگی رشد خوبی داشته است؛ امیدواریم در راستای همکاری های مثبت گذشته، همکاری بین دانشگاه ها بیش از پیش گسترش یابد تا به این وسیله بتوانیم دانشجویان با استعداد فرهنگی را شناسایی کنیم و تمام دانشجویان را به سمت فعالیت در زمینه های فرهنگی مختلف، رهنمون کنیم.

در این برنامه، هاشمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی لامرد، گفت: ما بیشتر در زمینه های پژوهشی، آموزشی با دانشگاه های مختلف همکاری داشته ایم، در جلسات برگزار شده مقرر شد در حوزه فعالیت فرهنگی تفاهمنامه ای با سایر دانشگاه های شهرستان، رد و بدل شود.

در ادامه، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد هم با قدردانی از حضور روسای سه دانشکده و معاونان فرهنگی گفت: ارتباط دانشگاه آزاد با حوزه های برون دانشگاهی، یکی از اهداف همه جانبه و دراز مدت است؛ اگر دانشگاه در خود بماند و نتواند با سازمان های بیرون همکاری داشته باشد، در درازمدت نمی تواند به اهداف مدنظر دست پیدا کند، ارتباط با مجموعه های بیرونی، سازمان ها و نهادهای مختلف و همکاری با این بخش ها از یکسو می تواند دانشگاه را در توسعه فرهنگی و علمی کمک کند و از طرف دیگر نقش دانشگاه را به عنوان یک نهاد اجتماعی برجسته به درستی نشان می دهد؛ پیام اصلی این تفاهمنامه، ارتباط نزدیک تر بین دانشگاه آزاد، دانشکده پرستاری، دانشگاه دولتی و دانشگاه پیام نور است.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری مشترک فرهنگی بین دانشگاه های شهرستان لامرد، امضا شد.

نظارت جامع کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه بر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ارسنجان

"محسن مقدمی" گفت: این بازدید در راستای برنامه نظارت جامع معاونت بهداشتی از شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، انجام شد.

وی افزود: در این بازدید از واحدهای ستاد شبکه، مرکز خدمات جامع سلامت سینا، پایگاه سلامت شهری فاطمه الزهرا(س)، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی شوراب و علی آباد، خانه های بهداشت اسلام آباد و کتک و چند پایگاه پزشک خانواده بازدید شد و روند ارایه خدمات بهداشتی به مردم منطقه، مورد بررسی قرار گرفت.

مقدمی در ادامه اظهار داشت: در پایان این بازدید، برنامه نشستی با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان و کارشناسان ناظر حوزه ستادی معاونت بهداشتی برگزار و مسایل مربوط بررسی شد.

این برنامه، نهم آبان از سوی کارشناسان ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه، انجام شد.

تبادل تجربه و دانش دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 5کشور در همایش های دوره ای این منطقه/ بررسی چگونگی برخورد با انواع فساد اداری با حضور کارشناس مدعو

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به دستاوردهای مفید همایش روسای بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، برگزاری برنامه هایی از این قبیل را در نزدیک شدن دانش و تجربه این دانشگاه ها در زمینه فعالیت های بازرسی، موثر دانست.

"علیرضا صحراگرد" افزود: در این همایش یک روزه سخنرانانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ارایه مباحث آموزشی در حیطه فعالیت های بازرسی و ارزیابی عملکرد پرداخته اند.

او با بیان اینکه "سید سجاد رضوی" مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، میهمان ویژه این برنامه بوده است، ادامه داد: "احمد فتحی" نیز به عنوان کارشناس مدعو برای ارایه تجربیات خود در این برنامه حضور داشته که نظرات کارشناسانه خود را در این زمینه ارایه کرده و با توجه به ذکر نام این کارشناس در برخی رسانه ها با عنوان نماینده سازمان بازرسی، لازم است این اصلاح صورت گرفته و اعلام شود که حضور ایشان تنها از بابت استفاده از تجربیات سال های خدمت بوده و به هیچ سازمانی منتسب نیست.

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه همچنین از انتشار بیانیه ای در پایان این همایش خبر داد و گفت: در این بیانیه، دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، کوشیده اند تا با تبادل آرا و اندیشه، ضمن بازنگری و روزآمد سازی خدمات و وظایف خود، در این زمینه با وزارت بهداشت نیز همسو شوند.

صحراگرد بر لزوم حضور نیروهای متخصص این حیطه برای فعالیت در دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، تاکید کرد و افزود: در این بیانیه، این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته و آموزش دانش های روز در این زمینه، بخش دیگری از مباحث مطرح شده در این نشست بوده است.

او اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان هماهنگ کننده دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور کوشیده تا با نزدیک کردن افراد شاغل در این عرصه، استراتژی های آتی در اداره بازرسی را مورد توجه قرار دهد و با توجه به برگزاری دومین نشست اعضا، به مدت سه ماه دیگر در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، موارد مطرح شده در این نشست مورد پیگیری قرار می گیرد و امیدواریم شاهد ثمربخشی آن ها باشیم.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان