کد خبر: ۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
مسئول منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه خبرداد:

افزایش نسبی گونه های حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور

سر شماری پائیزه حیات وحش همزمان با سراسر کشور در منطقه حفاظت شده بهرام گور آغاز شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز؛  سر شماری پائیزه حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور حهت برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته آغاز شد.

احمد رستگار مسئول  منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه اظهار داشت: طی 3 روز با همکاری محیط بانانی از ادارات نی ریز و شهرستان های همجوار، کارشناسانی از اداره کل محیط زیست فارس، NGO های محیط زیستی و همچنین دوستداران محیط زیست شهرستان در سر شماری پائیزه حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور حضور دارند.

احمد رستگار افزود: این طرح سرشماری هرساله در مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی کشور انجام می گردد و هدف از آنها، برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی عوامل تهدید، شناسایی مناطق مستعد برای ارتقاء سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه های مناسب و مستعد برای احیای جمعیت گونه های متنوع پستاندار در دو میلیون هکتار از مناطق حفاظت شده، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش است و در 16 منطقه شکار ممنوع استان فارس اجرا می شود.

وی در پایان گفت : سال گذشته نیز آمار در این پارک ملی و منطقه حفاظت شده حکایت از افزایش نسبی کلیه گونه های وحوش بود و امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش رشد  آنها باشیم.

گفتنی است ؛ سرشماری درمنطقه حفاظت شده بختگان در آذرماه انجام خواهد شد.







نظرات بینندگان