کد خبر: ۹۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

دستبند پليس بر دستان دو سارق منزل در شيراز

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستبند پليس بر دستان دو سارق منزل در شيراز

به گزارش شیرازه، سرهنگ "يوسف ملك زاده" گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر شيراز موضوع در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان شيراز، قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين سرقت ها اعضاي يك باند سارق در سطح شهر شيراز شبانه وارد منازل شهروندان شده و اقدام به سرقت گاوصندوق و وجوه نقد و طلاجات و اشياء قيمتي مي كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي اعضاي اين باند سارق منزل شناسايي و ضمن دستگيري سركرده اين باند، يكي ديگر از اعضاي اين باند نيز شناسايي و در يك عمليات منسجم هردو نفر توسط ماموران كلانتری 12 فخرآباد دستگير شدند.

سرهنگ ملك زاده گفت: از اين دو متهم دستگير شده ۱۶۰ گرم طلاي مسروقه شمال سينه ريز، گردنبند و دستنبد كه از يك منزل سرقت كرده بود كشف و تحويل مالباخته شد.

وي خاطر نشان كرد: در اين خصوص پرونده تشكليل و سارقان براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان منتقل شدند.


کشف 264 كيلوگرم ترياك در فارس

سردار "احمدعلي گودرزي" گفت: ماموران انتظامي شهرستان بوانات در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر، اقدام به كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان كردند.

وي ادامه داد: هنگام كنترل خودروها، ماموران به يك دستگاه کامیون کشنده هوو که از بنادر جنوب كشور بارگيري كرده بود، مظنون و پس از متوقف كردن خودرو، در بازرسي از آن ۲۱۴ کیلوگرم تریاک که بصورت ماهرانه در قسمت باک خودرو جاسازی شده بود کشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: در عمليات ديگري ماموران انتظامي شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده بندرعباس به سمت لارستان به یک دستگاه کامیون بنز باری مشکوک و پس از متوقف كردن خودرو در بازرسی از آن ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف كردند.

سردار گودرزي گفت: در اين دو عمليات سه قاچاقچي موادمخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.


توقيف محموله ميلياردي كالاي قاچاق در كازرون

سرهنگ "رجبعلي رزمجويي" گفت: ماموران پاسگاه جره و بالاده شهرستان كازرون هنگام ايست و بازرسي و كنترل خودروهاي عبوري در اطراف شهرستان كازرون، به يك دستگاه كاميون بنز مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي اظهار كرد: در بررسي مشخص شد خودرو حامل محموله پوشاك قاچاق مي باشد كه در بازرسي از آن 6 هزار و 500 ثوب البسه، 200 جفت کفش،  221 عدد كيف دستي زنانه، ۴۴۰ عدد انواع اسباب بازي،‌ 552 عدد لوازم آرايشي و ... خارجي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون با اشاره به توقيف و انتقال خودرو به پاركينگ، گفت: ارزش اين محموله كالاي قاچاق دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال برآورد شده است.


گازگرفتگی چاه، جان دو نفر را در شهرستان فراشبند گرفت

سرهنگ "علي رزمجويي" گفت: ماموران انتظامي شهرستان فراشبند مستقر در پاسگاه انتظامی دژگاه، مطلع شدند ۳ نفر تبعه افغاني و ۲ نفر تبعه ايراني كه در منطقه "تل پا تل" در حال حفر چاه بودند دچار گاز گرفتگي شده اند.

وي ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد، سه تبعه افغاني كه در حال حفر چاه بودند دچار گازگرفتگي شده و دو نفر از آنها با يك دستگاه خودرو به بهداري منتقل شده و يگي ديگر از آنها در چاه مانده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند افزود: يكي از آن دو نفري كه به با بهداري منتقل شده بودند و يك جوان 26 ساله بود، قبل از رسيدن به بهداري جان خود را از دست داده بود.

سرهنگ رزمجويي اظهار كرد: دو نفر ايراني كه براي نجات جان اين سه تبعه افغان به درون چاه رفته بودند نيز دچار گازگرفتگي شده بودند كه پس از بيرون آورده شدن از چاه به مراكز درماني منتقل شدند.

وي گفت: يكي ديگر از تبعه هاي افغاني كه جواني 27 ساله بود، درون چاه بر اثر گازگرفتگي فوت كرده بود كه با كمك افراد محلي، جسدش از چاه بيرون آورده شد.


توقیف کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی در رستم

سرهنگ "محمد  اسلامی" گفت: ماموران انتظامي شهرستان رسان در اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق به کشور و بر خورد با متخلفات، هنگام کنترل خودرو های عبوری در اطراف اين شهرستان، به یک دستگاه کامیون تریلر که حامل بار تخته ام دی اف خارجی بود، مشکوک شدند.

 وی افزود: پس از متوقف کردن خودرو در بارزسی از آن 21 پالت روکش ملامینه درب (تخته ام دی اف) خارجی به وزن 20 تن فاقد هرگونه مدارک قانوني و گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با اشاره به دستگیری راننده کامیون و معرفي وي به مراجع قضائي گفت: برابر بررسی به عمل آمده، ارزش محموله کشف شده بالغ بر یک میلیارد و یکصدمیلیون ریال برآورد شده است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان