کد خبر: ۹۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
فرماندار شیراز:

13 آبان ماه همواره نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بوده است

فرماندار شیراز، 13 آبان ماه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و گفت: مسیر انقلاب اسلامی از همین روز شروع شد و ادامه پیدا کرد که ما باید ادامه دهنده این راه باشیم.

13 آبان ماه همواره نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بوده استبه گزارش شیرازه، حیدرعالیشوندی در مراسم نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مجتمع آموزشی غزال شیراز طی سخنانی ابراز داشت: 13 آبان ماه همیشه یادآور خاطرات تلخ و شیرین برای مردم بوده است که با تبعید امام خمینی(ره) در سال 1342 شروع و با قیام دانش آموزان در سال 1357، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام و همچنین شهادت محمدحسین فهمیده ادامه پیدا کرد و تا امروز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: 13 آبان ماه روزی است که باعث شد مردم سربلند ایران به رهبری امام خمینی (ره) فقط به خدا و ائمه اطهار(ع) تکیه کنند و راهی جز راه اسلام طی نکنند که پیشگام این حرکت قیام دانش آموزان در سال 1357 بود و منجر به شهادت 56 دانش آموز انقلابی شد که خون پاک آنها 100 روز بعد بساط طاغوت و طاغوتیان را برچید.

فرماندار شیراز با بیان اینکه استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به توطئه، جاسوسی و جمع آوری اطلاعات برای براندازی نظام نوپای اسلامی مشغول بودند، خاطر نشان کرد: دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، انقلاب دوم را به فرموده امام(ره) رقم زدند.

عالیشوندی تصریح کرد: 13 آبان ماه را باید روز شور و شعور سیاسی نظام جمهوری اسلامی نامید و همواره این نقطه عطف در انقلاب اسلامی را گرامی بداریم و در مسیر مبارزه با ظلم و ستم و استکبار ستیزی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و ستم و امر به معروف و نهی از منکر را به ما آموختند و همه ما باید پاسدار خون شهدا از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و در حاضر نیز شهدای مدافع حرم باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس در پایان سخنانش ضمن اشاره به ظلم و ستم استکبار به مسلمانان در کشورهای یمن، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان، ابراز امیدواری کرد: نسل جوان امروز همچون نسل های گذشته مبارزه با ظلم و ستم و استکبار ستیزی را زنده نگه دارند.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان