کد خبر: ۹۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵

گردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکس

روزنامه گاردین چندی پیش از خوانندگان خود که به ایران سفر کرده‌اند، خواسته بود از تجارب خود در این سفر و شرایطی که با آن روبه‌رو شده‌اند، یادداشت‌هایی 100 کلمه‌ای بنویسند.
به گزارش شیرازه، روزنامه گاردین چندی پیش از خوانندگگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسان خود که به ایران سفر کرده‌اند، خواسته بود از تجارب خود در این سفر و شرایطی که با آن روبه‌رو شده‌اند، یادداشت‌هایی 100 کلمه‌ای بنویسند.

این روزنامه که پیش از این نیز در مورد سفر به ایران گزارش‌های متعددی چاپ کرده، اکنون در فضای پسابرجام یکی از مهم‌ترین رسانه‌هایی است که سفر به ایران را در میان خوانندگان خود رواج می‌دهد. گاردین این بار در گزارش خود و به قلم مخاطبانش، به معرفی و بررسی تجارب سفر به شیراز و دیگر مکان‌های مهم دیدنی در  ایران پرداخته است.

یکی ازگردشگران برای گاردین نوشته است: «با اقامت در شیراز می‌توانید مسجد بسیار زیبای نصیرالملک را با طلوع خورشید از پنجره‌های رنگارنگ آن به نظاره بنشینید. از خیابان لطفعلی‌خان بگذرید، به سمت چپ بپیچید و در جهت ارگ کریم‌خان پیش بروید. در کوچه‌های پیرامون آن، مدرسه مذهبی زیبایی را خواهید یافت. حیاط این مدرسه پر از آرامش است و محل خوبی برای آرام نشستن محسوب می‌شود. آنجا می‌توان طلبه‌ها را در حال بحث دید. با ادامه دادن این کوچه و در سمت چپ آن، وارد بازار معروفی می‌شوید که در آن می‌توانید فالوده را امتحان کنید که نوعی دسر عجیب شیرازی است.»
گردشگر دیگری که به ایران آمده بود، به هتلی در شیراز اشاره کرده و درباره آن نوشته است: «این هتل سنتی نمایانگر خونگرمی و مهمان‌نوازی ایرانی و برای سیاحت در این شهر باستانی بسیار مناسب است. حیاطی شگفت‌انگیز با استخری با کاشی‌های آبی دارد و تاک‌های در حال شکوفایی در آن دیده می‌شوند. یکی نشدن با فضای آن و چای در دست گرفتن در چنین فضای آرامش‌بخشی دشوار است.»
یک گردشگر دیگر درباره شیراز می نویسد: «سفر به شیراز هم تجربه بسیار خوبی بود و من عاشق فالوده شیرازی شدم. البته تجربه منحصر به فرد قدم زدن در پرسپولیس و تصور اینکه پادشاه بزرگ پارس اینجا را ساخته است، ارزش سفر به ایران را برایم چند برابر کرد.»

گردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکسگردشگران خارجی در باره شیراز چه می گویند+ عکس

نظرات بینندگان