کد خبر: ۹۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵

مادر شهید فرخزاد سلحشور در کنار فرزندش آرمید

مادر دانشجوی شهید پیرو خط امام فعال، در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شهید فرخزاد سلحشور، دهم آبانماه سال جاری در بیمارستان خاتم الانبیای تهران دعوت حق را لبیک گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید.

مادر شهید فرخزاد سلحشور در کنار فرزندش آرمید

به گزارش شیرازه، مادر دانشجوی شهید پیرو خط امام فعال، در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شهید فرخزاد سلحشور، دهم آبانماه در بیمارستان خاتم الانبیای تهران دعوت حق را لبیک گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید.

پیکر حاجیه خانم مستدام، مادر همرزم فسایی سردار شهید سید حسین علم الهدی بنا به وصیت خودشان روز جمعه در زیارتگاه شهدای هویزه (از یادمان های مهم دفاع مقدس خوزستان) که محل آرمیدن فرزند شهیدش می باشد تشییع و به خاک سپرده شد.

این مادر مقاوم و ایثارگر پس از تفحص و پیدا شدن پیکر فرزند شهیدش در سال 1362، همراه با شهید علم الهدی با تأسی به شیرزنان صدر اسلام، آنچه در راه خدا داده بود را پس نگرفت و هم رأی با مادر شهید علم الهدی بار دیگر رنج فراق و دوری مجدد پیکر فرزندش که از معدود شهیدان هویزه بود را به جان خرید و اجازه داد پیکر این شهید والامقام فسایی که پس از 3 سال تفحص شده بود، در همان محل رزم و شهادتش باقی بماند.

بعد از مادر بزرگوار شهید علم الهدی که در سال 1367 بنا به وصیت خودش در زیارتگاه شهدای هویزه آرمیدند، مادر شهید سلحشور اولین مادر شهیدی هستند که در جوار فرزند شهیدشان در این زیارتگاه به خاک سپرده شدند.

این مادر شهید سال گذشته در حاشیه جشنواره فیلم عمار در غرفه «ننه عصمت»_اهدای دستکش و البسه برای مدافعان حرم_ حاضر شده بود، و با تمجید از این حرکت، گفته بود : « از مردم ایران می خواهم کمک های خود را برای مدافعان حرم اهل بیت(ع) ارسال کند تا ان‌شاء الله بزودی شاهد پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت باشیم همانگونه که فرزندانمان در دفاع مقدس در راه امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و ما هم به آنها افتخار می کنیم، امروز هم فرزندانمان باید برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جبهه بروند.»

همچنین اسفند سال 1393 در اولین دوره کنگره ملی شهدای دانشجو نیز از این مادر ایثارگر، تجلیل به عمل آمد.

شهید فرخزاد سلحشور (دانشجوی انصرافی دانشگاه تهران و دانشجوی سال سوم رشته شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه) اولین شهید دانشجوی شهرستان فسا است که تقریبا چهار ماه بعد از شروع تهاجم وحشیانه صدامیان در شانزدهم دی سال 1359 به شهادت رسیده است.

وی تنها شهید دانشجوی استان فارس در حماسه هویزه به عنوان مبدأ حرکت های مبارزاتی دانشجویان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس می باشد؛ حماسه ای عاشورایی که رهبر فرزانه انقلاب، شهیدان بی تکرار و ماندگارش را به شهدای کربلا و صدر اسلام تشبیه فرموده و برجسته ترین شهیدان سراسر دوران جنگ دانسته و امام راحل عظیم الشأن مان با شنیدن خبر شهادت شان، گریسته اند.

شهید سلحشور از مبارزان فعال قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در فسا و کرمانشاه بوده اند تا جایی که اقدامات میدانی گسترده ایشان بر ضد شاه در آن سامان منجر به دستگیری، شکنجه وحشیانه و در نهایت اخراج شان از دانشگاه رازی کرمانشاه می شود.

بعد از انقلاب، شهید سلحشور به عنوان یکی از اعضای هیأت واگذاری زمین استان کرمانشاه، فعال شد و سپس به جهاد سازندگی پیوست.

وی همچنین عضو گروه دانشجویان پیرو خط امام (ره) و از نقش آفرینان در جریان انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز بوده است. اسناد شناسایی برخی از خانه ها و مقرهای آمریکایی ها در تهران که توسط این شهید عزیز و غریب صورت گرفته هم اینک موجود است.

بعد از شروع جنگ تحمیلی، سلحشور میدان مبارزه را تغییر می دهد و پس از گذراندن دوره رزم های چریکی در لشکر 92 زرهی اهواز به جبهه می شتابد.

شهید سلحشور پس از رشادت های بیشمار در نبردهای چریکی و ایذایی سوسنگرد، با گروه تحت فرماندهی اش به عملیات نصر و حماسه کربلایی هویزه می پیوندد و پس از نبردی جانانه در کنار سرلشکر شهید سید محمد حسین علم الهدی و تعداد دیگری از دانشجویان پیرو خط امام (ره) با بدرقه گلوله کالیبر 50 تیربار تانک، مظلومانه شهد شهادت می نوشد.

تانک های اهدایی آمریکا به رژیم بعث عراق پیکر به خون غلتیده شهدای هویزه را زیر شنی شان لِه می کنند تا انتقام آمریکا از دانشجویان پیرو خط امام ستانده شود و خاطره اسب تازی یزیدیان بر پیکر پاک سید و سالار شهیدان در عصر عاشورا، مجسم شود. این سان هویزه، کربلایی دیگر می شود.

به گزارش شیرازه، مراسم یادبود مادر شهید سلحشور، جمعه چهاردهم آبان ماه، ساعت 14:30 الی 16:30 در مسجد جامع فسا برگزار می شود.

 مادر شهید فرخزاد سلحشور در کنار فرزندش آرمید


مادر شهید فرخزاد سلحشور در کنار فرزندش آرمید

مادر شهید فرخزاد سلحشور در کنار فرزندش آرمید


انتهای پیام/
نظرات بینندگان