کد خبر: ۹۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

تا پایان امسال دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در شیراز به 1000 دستگاه افزایش می یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از نصب 519 دوربین جدید برای ثبت تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: هم اکنون 481 دوربین در شیراز تخلفات رانندگان را ثبت می کند که این آمار تا پایان امسال به 1000 دستگاه افزایش می یابد.
به گزارش شیرازه، ناصر شمس در همایش سفیران فرهنگ رانندگی در شیراز که در تالار حافظ برگزارشد، ابراز داشت: با نصب و افزایش دوربین های ثبت تخلفات رانندگی، همه تقاطع ها و بولوارهای شهر شیراز تحت نظارت این دوربین ها قرار می گیرند که شامل ثبت تخلفات همه رانندگان چه دولتی، چه شخصی می شود.

وی خطاب به رانندگان مشغول در شهرداری شیراز بیان داشت: هرکدام از رانندگان شهردای که در پرونده آنها تخلف رانندگی ثبت شده باشد، سال آینده قرارداد آنها تمدید نمی شود چرا که انتظار می رود رانندگان دستگاه دولتی باید قانون پذیرترین رانندگان شهر باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه تحت هر شرایطی شهر باید جای زندگی باشد نه پارکینگ خودروها، خاطر نشان کرد: تا یک ماه آینده 100 راننده نمونه معرفی خواهد شد که جوایز ارزنده ای از جمله سفر به مشهد مقدس و عتبات عالیات به آنها تعلق می گیرد.

شمس ادامه داد: از 19 الی 26 آدرماه نیز همایش«یادبود قربانیان تصادفات رانندگی در سال گدشته» برگزار می شود.

وی به معلولین مادام العمر استان فارس که بر اثر تصادف به این عارضه دچار شده اند، اشاره کرد و گفت: 36 هزار نفر معلول مادام العمر بر اثر  تصادفات رانندگی در استان فارس زندگی می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، با اشاره به این که روزانه 400 خودروی جدید به خودروهای شیراز اضافه می شود، تصریح کرد: این در حالی است که ماهیانه کمتر از 100 خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل شیراز خارج می شود.

شمس در پایان  از افتتاح اولین مرکز آموزش فنی و حرفه ای حمل و نقل کشور درشیراز خبر داد و ابراز داشت: این مرکز که با هزینه دو میلیارد تومان ساخته شده هفته آینده به بهره برداری می رسد و همه رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس هاس درون شهری، تاکسی ها، آژانس ها، پیک موتوری ها و رانندگان ماشین های استیجاری ادارات در این مرکز با ترافیک و مسائل مربوط به آن آشنا می شوند.

نظرات بینندگان