کد خبر: ۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

پیاده روی اربعین باعث وحدت امت اسلامی می شود

نماینده ولی فقیه در فارس درخطبه نمازجمعه ظهر امروزدرخصوص راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عراق اظهارداشت:اربعین جریان ممتد تاریخ‌ساز و نماد وحدت و همبستگی امت بزرگ اسلامی است.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به ولنگاری فرهنگی و این‌که برخی کلید پیاده روی اربعین باعث وحدت امت اسلامی میشودحل مشکلات را در اختلاط زن و مرد می‌دانند، اظهار داشت: با این طرز فکر مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌شود و ایجاد امید نمی‌کند بلکه باید پول مردم خرج خود آنان شود.

وی افزود: به‌ جای طرح اینگونه مسائل انحرافی باید آستین‌ را بالا زد و فضای تولید و اشتغال را فراهم کرد.

 امام جمعه شیراز با ابراز خرسندی از اختصاص تسهیلات برای صنایع کوچک و مشاغل خانگی در استان فارس تصریح کرد: امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد و بتواند برای جوانان ایجاد اشتغال کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به همایش بزرگ راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: اربعین جریان ممتد تاریخ‌ساز و نماد وحدت و همبستگی امت بزرگ اسلامی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تمام آزادی‌خواهان جهان در مراسم اربعین نماینده‌ای دارند که به ساحت مقدس حسین‌ابن‌علی (ع) ادای احترام می‌کنند.

وی همچنین فرهنگ را اثرگذارترین عامل در تغییر جوامع بشری در شرایط امروز دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی از آغاز برای اثرگذاری بر روی فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های مردم دنیا برنامه‌ریزی کرده است.

ایمانی به دو جبهه ظاهری و ناپیدای فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: جبهه ظاهری فرهنگ همان نحوه پوشش، معماری، شهرسازی و ... است که در روحیه انسان‌ها تأثیرگذار بوده و نماد فرهنگ عمومی جوامع محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شیراز به جبهه ناپیدای فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: اخلاقیات فردی و اجتماعی در فرهنگ ناپیدای جوامع نهفته که استکبار می‌خواهد در آن تصرف داشته باشد.

وی استکبار را در تغییر نمادهای ظاهری فرهنگ ما موفق دانست و بیان کرد: در این زمینه می‌بینیم که چهره‌های خارجی هویت شده و خیابان‌ها و بناهای ما هویت اسلامی خود را از دست داده است.

امام‌جمعه شیراز به زندگی مردم در خانه‌های تنگ و کوچک و آپارتمان‌ها که به‌نوعی زندان مبدل شده اشاره کرد و بیان داشت: مردم مجبورند اوقات فراغت خود را در پارک‌ها بگذرانند که وضعیت اسفبار آن را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سال‌های سال دشمن قومیت‌گرایی و ناسیونالیست افراطی، باستان‌گرایی در قبال اسلام‌گرایی را تقویت کرده که البته در استان فارس بیش از نقاط دیگر کشور قابل‌مشاهده است.

ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز به انتخابات لبنان اشاره کرد و گفت: سرانجام پس از 30 ماه بلاتکلیفی رئیس‌جمهور لبنان که حاصل مقاومت و حرکت حزب‌الله و خط مقاومت بود انتخاب شد که شکست دیگری برای عربستان محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین به انتخاب سه وزیر و تعامل مجلس با دولت اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب این سه وزیر فرهنگی برای نمایندگان مجلس جای آفرین دارد که با بصیرت از دوقطبی شدن فضای کشور جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: اگر دو قطب در ایران اسلامی داشته باشیم یک قطب طرفدار انقلاب و دیگری ضدانقلاب است و دامن زدن به حواشی مضر جایگاهی ندارد.

ایمانی از جناح‌های مختلف خواست به افکار و اندیشه مردم که نشأت‌گرفته از اندیشه‌های رهبری معظم است احترام بگذارند تا فتنه برای همیشه خاموش شود.

امام‌جمعه شیراز خطاب به جناح‌های سیاسی خاطرنشان کرد: اجازه دهید هر فردی که از مسیر گذشته خود در فتنه برگشته و به اشتباه خود پی برده راه برای او باز باشد و وی را دچار لجاجت نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز به بیان فرمایشات مولای متقیان پرداخت و اظهار داشت: مولا علی (ع) ویژگی بارز پرهیزکاران را مناعت طبع و عزت‌نفس دانسته و فرموده‌اند آنان در عین فقر و نداری شخصیت خود را حفظ می‌کنند و زبان به گلایه نمی‌گشایند.

وی بیان کرد: اگر همگان در جامعه مسؤولیت خود را بشناسند و در دایره آن قدم بردارند، عدل الهی شکل می‌گیرد و در غیر این صورت به حقوق افراد دست‌اندازی و زمینه رانت‌خواری فراهم می‌شود.

ایمانی اضافه کرد: کسانی که ثروت برای آنان ارزش می‌شود آن‌چنان چشم‌وگوش‌بسته می‌شوند که تمام ارزش‌ها را فراموش می‌کنند و به دزدی از بیت‌المال افتخارشان می‌کنند و دیگر درد مستضعف را درک نخواهند کرد.

انتهای پیام
نظرات بینندگان