کد خبر: ۹۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
خطیب نماز جمعه فیروزآباد:

اربعین سیدالشهدا (ع) یک حرکت رو به جلو است/زائران اربعین حسینی نباید نماز را فراموش کنند

خطیب نماز جمعه فیروزآباد گفت : افرادی که در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قرار می گیرند نباید نماز را فراموش کنند و در تمام زمینه ها نباید عبادت خدا و ولایت خدا را فراموش کرد چرا که امام حسین (ع) ولایت خدا را پذیرفت که امروز چنین عزتی دارد .

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه دختر سه ساله امام حسین (ع) حضرت رقیه (س) گفت: اربعین حسینی نقطه عطفی در تاریخ عاشورا است و اطاعت تشیع از این نهضت است.

خطیب جمعه فیروزآباد با اشاره جایگاه خاص اربعین در فرهنگ دینی اسلام  بیان داشت: اربعین سیدالشهدا (ع) یک حرکت رو به جلو است که سرآغاز این نهضت، حرکت آقا سیدالشهداست و پایان بخش آن نهضت آقا ولی عصر حضرت مهدی (عج) است.

حجت السلام هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعار اربعینی های امسال باید بر سه محور ایمان به خدا، جهاد در راه خدا و مقاومت و صبر باشد که اگر این 3 عنصر پذیرفته شود توسط امت اسلامی دیگر مسئله فلسطین حل خواهد شد.

وی با اشاره به به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط برخی از دولت های کشور های عربی اظهار داشت: قطعا نظر مردم کشورهای عربی با نظر دولتهایشان یکی نیست و نظر مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سوریه و عراق است.

نماینده ولی فقیه در فیروزآباد در ادامه گفت: افرادی که در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قرار می گیرند نباید نماز را فراموش کنند و در تمام زمینه ها نباید عبادت خدا و ولایت خدا را فراموش کرد چرا که امام حسین (ع) ولایت خدا را پذیرفت که امروز چنین عزتی دارد و 30 میلیون نفر حسین حسین گویان به عشق این امام بزرگوار کیلومتر ها را طی می کنند برای زیارتشان می روند.

وی با اشاره به سکوت مسلمانان و دولت های اسلامی در مقابل دشمنان اسلام گفت: زمانی فقط بیت المقدس در اشغال کفار بود ولی الان کعبه را هم به اشغال خود درآورده اند و سکوت دولت ها و مسلمان باعث این اتفاق شده است. و با سکوت مسلمانان باعث شد تا مسجدالحرام هم مثل مسجد الاقصی هم به تصرف وهابیون درآید و برای فراموش نکردن راه امام حسین (ع) باید ایمان، جهاد در راه خدا و مقاومت و صبر را همیشه بیاد داشته و به آن عمل کنیم.



نظرات بینندگان