کد خبر: ۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

صدور بیش از 10 هزار سند روستایی و شهری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور 10 هزار و 83 سند روستایی و اسناد مالکیت در شش ماهه نخست امسال در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت دراستان فارس خبر داد و گفت: این روند تا پایان امسال ادامه دارد.

صدور بیش از 10 هزار سند روستایی و شهریبه گزارش شیرازه، عطا الله زمانی در نشست هماهنگی صدور اسناد مالکیت روستایی و صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در بنیاد مسکن استان فارس با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس و کارشناسان برگزار شد، ابراز داشت: تعهد بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک برای سال 95 صدور 16 هزار جلد سند بوده است در حالیکه در شش ماهه امسال بیش از ظرفیت موجود سند صادر شده و هفت هزا و 330 رای نیز برای صدور اسناد جدید صادر شده است که تا پایان سال اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته 251 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری دراستان فارس صادر شده است، ادامه داد : صدور اسناد مالکیت نتیجه مفیدی از جمله: کاهش مهاجرت های روستاییان، قانونمندکردن معاملات، تسهیل در وثیقه گذاری و ایجاد انگیزه برای توسعه روستایی است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به این که بیش از 68 درصد خانوارهای روستایی فارس از سند مالکیت بهره مند شده اند، تصریح کرد: صدور 18 هزار جلد سند سهم استان در سال 94 بوده که به طور کامل در سال گذشته این ظرفیت استفاده شده است .

وی با اشاره به تعامل موجود بین بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک گفت : صدور این میزان سند روستایی نتیجه همین تعامل موجود است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد اسناد صادر شده افزایش چشمگیر بیاید .

زمانی همچنین از امضای تفاهم نامه با اوقاف خبر داد و گفت : در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی مشکلاتی در املاک اوقافی وجود داشت که امید است با این تفاهم نامه کار به سرانجام برسد.

وی،اعطای سند به واحد های مسکونی روستایی را فرصتی برای ماندگارشدن روستاییان در روستاها وکاهش مهاجرت قانونی شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی بر شمرد و اظهار کرد: به همین سبب بنیاد مسکن واگذاری اسناد مالکیت در 380 هزار واحد مسکن روستایی را در برنامه خود دارد.

صدور 94 هزار سند مالکیت در استان فارس

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس در این نشست بیان داشت: همه امکانات برای صدور اسناد مالکیت در شهرستان ها فراهم است و ثبت شهرستان ها برای همکاری بیشتر دراین زمینه توجیه شده اند .

مهدی اقبال با بیان اینکه مصوبات این نشست تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: در 6 ماه نخست سال 95 بیش از 94 هزار سند مالکیت در این استان صادر شده است که نشانگر توان موجود برای صدور اسناد مالکیت شهری و روستای یدراستان فار ساست .

وی همچنین بر لزوم تسریع در امور اداری و کارشناسی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری تاکید کرد و گفت: مردم برای اخذ اسناد مالکیت نباید در پیچ و خم اداری بیافتند .

اقبال خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی، 99 هزار و 850 پرونده در استان فارس تشکیل شده که از این تعداد تا کنون به بیش از 77 هزار پرونده رسیدگی شده و به مردم قول می دهیم که تا پایان سال 95 به مابقی آنها نیز رسیدگی شود.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان