کد خبر: ۹۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله در شهرستان خنج

رئیس بهزیستی خنج از خانواده ها درخواست نمود نسبت به معاینه چشم کودک خود اقدام کرده و به یکی از پایگاه های غربالگری بهزیستی مراجعه نمایند.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن  طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان، هر ساله در ماه های آبان و آذر توسط سازمان بهزیستی در کشور اجرا می گردد که در طی آن، تمامی کودکان سنین 3 تا 6 ساله از نظر وضعیت بینایی غربالگری می شوند.

امین قائدی رئیس اداره بهزیستی خنج در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید می باشد به طوری که این عارضه، شایع ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.



وی ادامه داد: تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است اما اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم نابینا خواهد کرد. تنبلی چشم علامت ظاهری مشخصی ندارد و ممکن است در ظاهر، چشم کودک سالم به نظر برسد اما در واقع مبتلا به تنبلی چشم باشد.

قائدی با بیان اینکه بهترین سن برای درمان تنبلی چشم، زیر پنج سالگی است، از والدینی که دارای کودک 3 تا 6 ساله می باشند درخواست نمود تا نسبت به معاینه چشم کودک خود اقدام کرده و به یکی از پایگاه های غربالگری بهزیستی مراجعه نمایند.

رئیس بهزیستی خنج اظهار داشت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله، با همکاری مؤسسه خیریه احسان در سطح شهرستان اجرا خواهد شد و والدین می توانند در شهر با مراجعه به این مؤسسه و در روستاها نیز با مراجعه به روستا مهد محل زندگی خود، نسبت به معاینه چشم کودک خود اقدام نمایند.

قائدی همچنین گفت: سال گذشته در قالب این طرح، 2700 کودک 3 تا 6 ساله در شهرستان خنج مورد معاینه قرار گرفتند.




نظرات بینندگان