کد خبر: ۹۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خبر داد:

اختصاص وام 50 تا100 میلیون تومانی به متقاضیان احداث اقامتگاه های بوم گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: به منظور رسیدن به توسعه واشتغال پایدار، احداث اقامتگاه های بوم گردی وجاذبه های گردشگری ضروری است.
 به گزارش شیرازه، مصیب امیری بعد ازظهر امروز درحاشیه نشست کارگروه شورای استان و سازمان گردشگری اظهار داشت: این سازمان آمادگی دارد با ارائه تسهیلات و اختصاص 50 تا 100 میلیون وام با بهره 4 درصد به متقاضیان زمینه رشد و تعالی صنعت گردشگری را در استان فارس فراهم کند.

اختصاص وام 50 تا100 میلیون تومانی به متقاضیان احداث اقامتگاه های بوم گردی

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی و جذب گردشگر باید فضاها و اقامتگاه های موجود در شهرها و روستا ها را شناسایی و برمبنای ظرفیت های آنان سرمایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: توجه به رونق موزه ها می تواند فرهنگ شهر، بخش ها و روستاها را در میان جامعه اسلامی افزایش داد، افزود: در مرمت خانه های تاریخی، افزایش اقامتگاه های سنتی ، تشکیل بازارچه های محلی، سنتی صنایع دستی و رستوران ها باید بیش از گذشته اقدام شود تا زمینه اشتغال، درآمد و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستا به شهرها را فراهم کرد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در این جلسه اظهار داشت: برای رونق گردشگری باید زیرساخت ها و جاذبه های گردشگری درشهرها و روستاهای استان فارس را شناسایی و با ارائه تسهیلات شاهد رونق این صنعت دراستان فارس باشیم.

حسین نعمتی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاها و شهرهای کوچک باید جاذبه های گردشگری مناطق شهری و روستایی را شناسای و با کمک میراث فرهنگی بستر تولید ثروت، اشتغال و توسعه پایدار را دراین استان نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی استان فارس آمادگی همکاری و تعامل را با سازمان میراث فرهنگی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری را دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان