کد خبر: ۹۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

فجیع ترین اختلاس ایران دو برابر شد/ 8000 میلیارد+ 8000 میلیارد= 16000 میلیارد

با در نظر گرفتن شرایط تورم حال حاضر کشور، اگر کسی پول صندوق ذخیره فرهنگیان را بخواهد با یک سال تاخیر بگرداند 1600 میلیارد تومان سود آن می شود که متعلق به فرهنگیان است و این مبلغ به اصل اختلاس هم اضافه می شود ولی متاسفانه دولت یازدهم به جای برخورد این فساد اقتصادی را بزرگ نمایی رسانه ای مطرح می کند.
فجیع ترین اختلاس ایران دو برابر شد/ 8 میلیارد+ 8 میلیارد= 16 میلیاردبه گزارش شیرازه، چندی پیش رئیس دولت یازدهم در جلسه دفاع از سه وزیر پیشنهادی که به مجلس معرفی شده بودند، نطقی کرد که شاید برای خیلی ها قابل پیش بینی بود چرا که دولت روحانی به دولت فرار از وعده ها و لاپوشانی کارهای غلط خود معروف شده است که علیرغم همه ادعاهایی که داشت و خود را دولت آزادی بیان و اندیشه می دانست تاب تحمل منتقدان را نداشته و هر جا که فرصتی گیر می آورد به آن ها انگی می زند و کارهای خود را با بهانه های ساده لوحانه توجیه می کند.

در جلسه دفاع از سه وزیر پیشنهادی آقای روحانی اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را یک بدهی معوق خواند و گفت: " برخی از رسانه ها خوششان می آید که بدهی معوق را بگویند اختلاس که بعضی ها هم توجه دقیق به لغت و عبارت ها نمی کنند، اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم، نه اینکه آن را بزرگ کنیم، نه اینکه طوری تبلیغ کنیم که به نظر برسد بعضی ها دارند فساد را در جامعه عادی سازی می کنند. "

این یک و بام دو هوای رئیس جمهور در حالی است که در دو سه سال گذشته خصوصا درباره مفاسد اقتصادی منتسب به دولت قبل مدعی بود که رسانه ها و مطبوعات به راحتی می توانند کاری کنند که دیگر کسی هوس فساد به سرش نزند.

یک بام و دو هوای رئیس جمهور از تعریف فساد

عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا " در واکنش به همین اظهارات رئیس جمهور گفت: آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 50 وعده 100 روزه داد که هیچ کدام تحقق پیدا نکرده و سعی می کند این وعده ها را یاد مردم و رسانه ها نیاندازد.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: جالب اینجاست امروز دولت یازدهم همه آنچه را که عَلَمی کرده بودند که با آن دولت قبل را می کوبیدند، همین کارها را خودشان با شدت بیشتری انجام دادند.

شیخی خاطر نشان کرد: فیش های حقوقی که از دل دولت شان، از جمله وزارت اقتصاد، وزارت نفت ، وزارت بهداشت و درمان، صندوق توسعه ملی و حتی خود هیات دولت بیرون آمد، برای همه روشن شده و اظهر من الشمس است، لذا اگردولت صداقت داشت به آن ها اقرار و از مردم عذر خواهی می کرد.

تغییر وزرا جاده انحرافی دولت برای فرار از خرابکاری های اقتصادی بود

وی در ادامه تصریح کرد: برای همین است که دولت ، 7 ماه مانده به پایان سرنوشت خود، عملا یک جاده انحرافی می زند و اذهان عمومی را از خراب کاری های اقتصادی خود به سمت تغییرات کابینه در حوزه های غیر مرتبط منحرف می کند تا دقیقا اشتباهات خود را پوشش دهد و در واقع آبروی آن ها بیشتر از این نرود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مشکلاتی که وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم، برای کشور به جود آورده است، بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان ملاحظه می کنید چه مصیبتی را به بار آورده است، بیش از 40 هزار میلیارد تومان پول خرج ، حقوق پزشکان را چند برابر و زیر میزی ها را رسمی کرده است.

شیخی عنوان کرد: وزیر بهداشت و درمان آن قدر هزینه بیمه های اجتماعی را بالا برده که بیمه ها ورشکست شدند و بسیاری از داروخانه ها و مراکز خدمات رسانی درمانی ارتباطی با بیمه ندارند و مردم نگران این مسئله هستند.

اظهارات روحانی پوششی برای کارهای غلط خود است

وی اظهارات رئیس جمهور را پوششی برای مدیریت سردرگم خود عنوان کرد و افزود: دولت به دنبال باز کردن پای بیگانه در اقتصاد کشور است و متاسفانه کسی نیست تا جلوی آن ها را بگیرد و هر منتقدی هم که علیه آن ها حرف بزند به او انگ می زنند که شناسنامه ندارد.

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: دولت عملا در حال باب کردن الگوی اقتصاد مکتب شیکاگو در کشور است مانند قراردادهای نفتی که عملا ثروت ایران را تقدیم بیگانگان می کنند لذا مسلم است در این قضایا باید یک پوششی بر کارهای نامربوط خود بگذارند.

شیخی با بیان اینکه دولت هیچ وقت صداقت نداشته که به خاطر کارهای غلط خود از مردم عذرخواهی کند، گفت: آن ها به دنبال قدرت هستند وگرنه طرفداران خود آن ها هم اذعان کردند که در این 7 ماه باقی مانده تغییر وزرا دردی را دوا نمی کند.

وی با انتقاد از رئیس جمهور که اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را تاخیردر پرداخت می نامد، تشریح کرد: با این شرایط تورمی که وجود دارد و پول داغ شده است اگر کسی پول صندوق ذخیره فرهنگیان را بخواهد با یک سال تاخیر بگرداند 1600 میلیارد تومان عدم النفعی می شود که بر فرهنگیان مظلوم تحمیل کرده اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد: این پول  حق الناس است که از فرهنگیان مظلوم برای خودشان برداشتند، این عین دزدی است و از اختلاس هم بدتر است.

شیخی در پایان در توصیه ای به رئیس جمهور گفت: دولت بهتر است کمی هم اقتصاد یاد بگیرند برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست ، چرا شعار الکی و بی پشتوانه می دهید تا کارهای خودتان را پوشش دهید؟  برای همیشه نمی توان حقیقت را وارونه به مردم جلوه دهید، تا کی می خواهید این کار را انجام دهید؟

منبع: دانا
نظرات بینندگان