کد خبر: ۹۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
استاندار فارس در جلسه شورای اداری لارستان:

یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد و عدالت‌محوری است

استاندار فارس گفت: یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و عدالت‌محوری است.

به گزارش شیرازه  به نقل از شیرازه سیدمحمدعلی افشانی در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، فرماندار ویژه لارستان، جمعی از مدیران‌کل و رؤسای ادارات و اعضای شورای تأمین لارستان در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در سخنانی یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و عدالت‌محوری دانست و اظهار داشت: در این خصوص دولت موظف است زمینه را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی و همچنین مشارکت مردم اقتصادی فراهم کنند.

استاندار فارس میزان آمار روستایی‌نشینان شهرستان لارستان را ۴۰ درصد بیان کرد و افزود: روستائیان اقشاری مولد، کم‌توقع، پرکار و تولیدکننده هستند و می‌بایست مسئولان حق مردم را به خوبی ادا کنند.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت بخش خصوصی و خیرین در پروژه‌ها، افزود: یکی از خواسته‌های مردم حمایت و همکاری مسئولان با سرمایه‌گذاران و تسهیل کردن ورود مردم در منطقه لارستان است.

استاندار فارس با بیان اینکه رشد اقتصادی در امروز مثبت نرخ تورم تک‌رقمی شده است، تصریح کرد: نقش مدیران شهرستانی به‌دلیل ارتباط مستقیم با تولید و توزیع‌کنندگان می‌بایست یک نقش تسهیل‌کننده باشد و می‌بایست مدیران با اِشراف به قانون و مقرارت راهکاری را برای پاسخگویی به متقاضی و سرمایه‌گذار فراهم کنند.

افشانی مهمترین وظیفه مسئولان را ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: لازمه ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه است.

وی با تأکید به مسئولان برای آگاهی و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: بهره‌وری از آب در موقعیت بحرانی کمبود آب، یعنی تغییر الگوی روش بهره‌وری مناسب از آب توسط مصرف‌کنندگان است که در طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۴ هزار هکتار آبیاری نوین در استان فارس افتتاح شده که تعهد مسئولان وزارت جهادکشاورزی تجهیز ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین قطره‌ای و تحت فشار است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه آزادراه شیراز – اصفهان با ۲۳۰ کیلومتر کار ۱۳۰ کیلومتر این محور تا تهران کوتاه‌تر خواهد شد، افزود: با کاهش این مسیر در سوخت، وقت، هزینه، اصطحلاک خودرو نیز کاهش می‌یابد.

استاندار فارس خطاب به مسئولان برای انتخاب بهترین تصمیم برای افزایش بهره‌وری، گفت: تکیه بر داشته‌های داخلی، استفاده از دانش و تکنولوژی دنیا، صادراتی و دانش‌بنیان کردن محصولات به معنی ترسیم آینده درخشان برای کشور است.

وی با انتقاد از به حاشیه رفتن زندگی روستایی در ذهن برخی مسئولان، تصریح کرد: نگرانی از افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها، افزایش آسیب‌های اجتماعی و بروز ناهنجاری‌ها در شهرها با فراهم‌سازی آسایش و امکانات برای روستائیان با ایجاد اشتغال در محیط‌های روستایی است تا روستائیان برای به‌دست آوردن درآمد مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند.

استاندار فارس با بیان اینکه برای ساماندهی زندگی در روستاها با ایجاد تعاونی‌ها می‌توان از تسهیلات ۴ درصد بهره‌مند شد، گفت: وظیفه مسئولان است که با حضور در شهرها و روستاها و آگاه‌سازی مردم از خدمات ادارات به آنها خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرح بهین‌یاب صنعت استان فارس به لحاظ بهره‌مندی از تسهیلات با ۳۲۳ میلیارد تومان پرداختی مقام نخست کشور را داراست، اضافه کرد: امید می‌رود با حمایت از صنعتگران امکان ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فراهم شود.

افشانی با رد این دیدگاه که هنگامی که مردم در انجام پروژه‌ها با دولت مشارکت کنند دولت سهم اعتبارات آن شهرستان را کاهش می‌دهد، افزود: این موضوع تا زمانی که بنده مدیر هستم برعکس است و به هر میزان مردم بیشتر مشارکت کنند سعی ما بر آن است که حمایت کنیم تا مردم برای سرمایه‌گذاری در منطقه خودشان تشویق شوند.

نظرات بینندگان