اتمام ریلگذاری جنوبی ایستگاه بازار وکیل در شیراز
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: ریلگذاری در تونل شمالی و جنوبی ایستگاه بازار وکیل به اتمام رسید.
به گزارش شیرازه، اسدالله حاجیزمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: ایستگاه وکیل ( بهارستان) تنها ایستگاه قطار شهری در شیراز به شمار میرود که به لحاظ نوع طراحی و سازه به شکل کاملا زیرزمینی اجرا و احداث شده و با توجه به اینکه این ایستگاه با دهانه 21 متری به عمق 10 متر در زیر آبهای سطحی اجرا شده در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.
وی در مرحله تکمیل هسته مرکزی این ایستگاه روند اجرای این پروژه را مناسب اعلام و بیان کرد: زمانی اجرای این پروژه آغاز شد که بسیاری از طراحان و مهندسان اعتقاد داشتند انجام چنین پروژهای به روش زیر زمینی در محدوده خیابان زند باریک به علت بافت و نوع خاک منطقه امکانپذیر نیست.
حاجیزمانی با اشاره به مشکلات متعدد و پیچیدگیهای بسیار خاص طراحی و اجرای این ایستگاه گفت: سازمان قطار شهری با این تصمیم، ایستگاه بازار وکیل را احیاء کرده بدون آنکه تاخیر قابل توجهی در بهرهبرداری از فاز دو خط یک ایجاد شود.
وی موقعیت ایستگاه وکیل را از تمام ابعاد بسیار مهم خواند و افزود: این ایستگاه که در محدوده بازار وکیل بهعنوان قطب تجاری و البته یکی از مقاصد گردشگری شیراز قرار دارد، با تسهیل دسترسی، زمینه رونق بیشتر را در حوزههای مختلف فراهم میکند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز عنوان کرد: این ایستگاه زمینه کاهش تردد خودروها در محدوده بازار وکیل و بافت قدیمی شیراز را میسر ساخته که نقش به سزایی در کنترل ترافیک منطقه دارد.
حاجیزمانی افزود: با روش اجرایی که برای این ایستگاه در نظر گرفته شده حجم تملک بسیار کمتر و هزینههای جابهجای حذف شده و حداقل 50 میلیارد تومان در هزینههای جابجایی معارضین و تملک صرفهجویی شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: با تکمیل بخشی از سازه ایستگاه وکیل امکان عبور قطار از این ایستگاه با هدف بهرهبرداری از کل خط یک در آینده نزدیک فراهم شده و ایستگاه بازار وکیل در بهار سال 97 آماده مسافرگیری است.
حاجی زمانی با بیان اینکه اواخر تیرماه مترو از ایستگاه وکیل عبور کرده و به ایستگاه آخر میرسد، گفت: بعد از ایستگاه زندیه ایستگاههای ولیعصر، فضیلت، شهید دوران و شهید دستغیب و سپس سایر ایستگاهها تا پایان امسال وارد چرخه بهرهبرداری و مسافرگیری میشوند.
وی در مرحله تکمیل هسته مرکزی این ایستگاه روند اجرای این پروژه را مناسب اعلام و بیان کرد: زمانی اجرای این پروژه آغاز شد که بسیاری از طراحان و مهندسان اعتقاد داشتند انجام چنین پروژهای به روش زیر زمینی در محدوده خیابان زند باریک به علت بافت و نوع خاک منطقه امکانپذیر نیست.
حاجیزمانی با اشاره به مشکلات متعدد و پیچیدگیهای بسیار خاص طراحی و اجرای این ایستگاه گفت: سازمان قطار شهری با این تصمیم، ایستگاه بازار وکیل را احیاء کرده بدون آنکه تاخیر قابل توجهی در بهرهبرداری از فاز دو خط یک ایجاد شود.
وی موقعیت ایستگاه وکیل را از تمام ابعاد بسیار مهم خواند و افزود: این ایستگاه که در محدوده بازار وکیل بهعنوان قطب تجاری و البته یکی از مقاصد گردشگری شیراز قرار دارد، با تسهیل دسترسی، زمینه رونق بیشتر را در حوزههای مختلف فراهم میکند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز عنوان کرد: این ایستگاه زمینه کاهش تردد خودروها در محدوده بازار وکیل و بافت قدیمی شیراز را میسر ساخته که نقش به سزایی در کنترل ترافیک منطقه دارد.
حاجیزمانی افزود: با روش اجرایی که برای این ایستگاه در نظر گرفته شده حجم تملک بسیار کمتر و هزینههای جابهجای حذف شده و حداقل 50 میلیارد تومان در هزینههای جابجایی معارضین و تملک صرفهجویی شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: با تکمیل بخشی از سازه ایستگاه وکیل امکان عبور قطار از این ایستگاه با هدف بهرهبرداری از کل خط یک در آینده نزدیک فراهم شده و ایستگاه بازار وکیل در بهار سال 97 آماده مسافرگیری است.
حاجی زمانی با بیان اینکه اواخر تیرماه مترو از ایستگاه وکیل عبور کرده و به ایستگاه آخر میرسد، گفت: بعد از ایستگاه زندیه ایستگاههای ولیعصر، فضیلت، شهید دوران و شهید دستغیب و سپس سایر ایستگاهها تا پایان امسال وارد چرخه بهرهبرداری و مسافرگیری میشوند.
نظرات بینندگان