معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس:
طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد
معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس، از انتخاب طرح پژوهشی مطالعه و طراحی فاز اول برند گردشگری فارس، به عنوان یکی از طرحهای پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.
سید موید محسن نژاد معاون اداره کل گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، اظهار کرد: تهیه برند گردشگری فارس به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی، همواره مدنظر همه مسئولان و همچنین عموم علاقمندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و ادب و شهروندان این استان و شهر شیراز بوده است.
او افزود: در همین رابطه، این اداره کل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از اواخر سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: با توجه به توانمندی و پتانسیلهای هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز نمود که با توجه به شرح خدمات در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.
محسن نژاد تصریح کرد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتیتر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت که این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک نموده و امید است در فاز بعدی میتواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند سازی گردشگری فارس وثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندی تعاملی در پی فهم ویژگیهای شیراز بوده و به صورتی نظاممند دادههای حاصل از مصاحبههای پیاده شده از حوزههای علمی مختلف و نظر سنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان، پروتکلهای مشاهده شده را بررسی میکند و در پایان با تاثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه میکند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را بوسیله گردشگر و در نهایت رضایت او از یک سو و توسعه ارزشهای میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که میتواند در رشد فزاینده اقتصادی واشتغال زایی مستمر موثر واقع شود.
طرح مطالعه برند گردشگری فارس با تلاش مهشید بارانی عضو هیات علمی دانشگاه هنر شیراز و تیم همراه به عنوان مجری طرح، مسلم باقری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری به عنوان ناظر علمی و محمد کاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این اداره کل به عنوان ناظر اجرایی طرح در سه بخش مطالعه برندینگ، تحلیل فرصتهای برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزههای مختلف گردشگری فارس و شهر شیراز انجام شده است. / باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
او افزود: در همین رابطه، این اداره کل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از اواخر سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: با توجه به توانمندی و پتانسیلهای هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز نمود که با توجه به شرح خدمات در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.
محسن نژاد تصریح کرد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتیتر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت که این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک نموده و امید است در فاز بعدی میتواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند سازی گردشگری فارس وثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندی تعاملی در پی فهم ویژگیهای شیراز بوده و به صورتی نظاممند دادههای حاصل از مصاحبههای پیاده شده از حوزههای علمی مختلف و نظر سنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان، پروتکلهای مشاهده شده را بررسی میکند و در پایان با تاثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه میکند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را بوسیله گردشگر و در نهایت رضایت او از یک سو و توسعه ارزشهای میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که میتواند در رشد فزاینده اقتصادی واشتغال زایی مستمر موثر واقع شود.
طرح مطالعه برند گردشگری فارس با تلاش مهشید بارانی عضو هیات علمی دانشگاه هنر شیراز و تیم همراه به عنوان مجری طرح، مسلم باقری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری به عنوان ناظر علمی و محمد کاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این اداره کل به عنوان ناظر اجرایی طرح در سه بخش مطالعه برندینگ، تحلیل فرصتهای برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزههای مختلف گردشگری فارس و شهر شیراز انجام شده است. / باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
نظرات بینندگان