کد خبر: ۱۴۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
رییس فدراسیون تکواندو؛

تکواندو فارس جزو ۱۰ استان برتر کشور است

رییس فدراسیون تکواندو گفت: استان فارس جزو ۱۰ تیم برتر کشور است و به این معنی است که در این رشته خوب کار شده است.
به گزارش سرویس دریافت خبر ورزشی شیرازه، سید محمد پولادگر در حاشیه مجمع انتخابی رییس هیات تکواندو فارس، افزود: تنها ۲ استان در کشور داریم که تکواندو کاران آنها نتوانستند مدال بین‌المللی کسب کنند اما مابقی در عرصه میدان‌های خارجی مدال‌های رنگارنگی کسب کردند. 

وی اضافه کرد: رمز موفقیت ما در این رشته، سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های پایه به ویژه نونهالان است و زمانی هم که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴، دختران و پسران ما قهرمان جهان شدند، شگفتی همه کشورها را برانگیختند. 

پولادگرد ادامه داد: این پرسش برای کشورهای شرکت کننده در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ مطرح شد که چگونه شما قهرمان جهان شدید و پاسخ ما این بود که بر روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کردیم و آنان به طور مرتب در رقابت‌ها شرکت دارند. 

رییس فدراسیون تکواندو گفت: پس از موفقیت تیم ایران، فدراسیون جهانی این رشته کشورها را ترغیب کرد که باید چند رده پایین‌تر از سن ورزشکاران المپیکی روی تکواندو پایه سرمایه‌گذاری شود که ما این کار را پیشتر کرده بودیم و اتفاق بزرگ، پخش رقابت‌های لیگ بانوان از شبکه سیما بود.

وی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی که رخ داد پخش زنده رقابت‌های بانوان از شبکه سیما بود، اظهار داشت: پس از سپری شدن یک فرآیند چند ساله، مدیران شبکه صدا و سیما را قانع کردیم که رقابت‌های بانوان را پخش کنند که این اتفاق مهم رخ داد و مسابقه‌های ۲ رده سنی بانوان را پخش زنده کردند و هیچ حاشیه‌ای هم نداشت. 

رییس فدراسیون تکواندو همچنین در مورد تکواندو فارس گفت: رشته پومسه این استان هم بازیکن ملی پوش دارد و هم مربی تیم ملی و قرار گرفتن این استان جزو ۱۰ تیم برتر کشور، به این معنی است که در این رشته خوب کار شده است. 

پولادگر خطاب به اعضای مجمع تکواند فارس، تاکید کرد: یک لحظه غفلت کنید جایگاه برتر خود را از دست خواهید داد زیرا تمام استان‌ها سرمایه‌گذاری خوبی روی لیگ‌های مختلف کرده‌اند و فارس هم باید این رشته المپیکی را جدی تر دنبال کند. 

به گزارش شیرازه، در مجمع انتخابی رییس هیات تکواندو فارس که با حضور سه کاندیدا برگزار شد، علی باوقار با کسب ۱۰ رای از مجموع ۱۹ آرای کسب شده برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، ورزش ، تکواندو
نظرات بینندگان