نارساییهای تربیتی آموزش و پرورش فارس برطرف شود
وی افزود: کرونا تحولات بی سابقهای را در آموزش و پرورش رقم زده است که این مساله انتظارات از دستگاه تعلیم و تربیت را را بسیار بالا برده است.
بنابه گفته محبی پور، در گام اول انقلاب اسلامی مسئله پیدایش و تثبیت انقلاب به خوبی دنبال شد و در گام دوم انقلاب باید به فکر شتاب توسعه نظام براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.
وی گفت: کار عمیق و عملیاتی بر روی سند تحول بنیادین در کنار فعال سازی و تلاش برای تاثیر گذاری عملیاتی و مطلوب شورای آموزش و پرورش در سراسر استان از انتظاراتی است که از آموزش و پرورش فارس وجود دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: باید از همه سلایق و ظرفیتهای آموزش و پرورش با تاکید بر سلامت، کارامدی، روحیه انقلابی گری یعنی حرکت همراه با تحول و مردم داری به خوبی بهره بگیریم.
وی گفت: پی گیری مسائل و مشکلات بازنشستگان و شاغلین از طریق ارتباط موثر و مطلوب با وزارت آموزش و پرورش باید در مدیریت جدید صورت بگیرد.
محبی پور با بیان اینکه باید به دنبال رفتار عادلانه و ترویج عدالت در سراسر استان باشیم، تاکید کرد: این مسئله به معنی مساوات نیست بلکه باید به هر منطقه با در نظر گرفتن شرایط خاص خود توجه کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آموزش و پرورش باید مسیر خودش در تعلیم و تربیت حفظ کند و از هیچ گروه سیاسی تاثیر نپذیرد تا کار تربیتی را معقولانه انجام دهد.
محبی پور گفت: از ظرفیت جوانان باید برای کادرسازی و ایجاد تحولات در سیستم تعلیم و تربیت به خوبی بهره بگیریم تا شاهد رشد روز افزون استان باشیم.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: از ابتدا به دنبال علمی کردن ظرفیتهای اقتصادی آموزش و پرورش بودیم که در این راستا توانستیم با حفظ کاربری آموزشی بسیاری از املاک خود را تجاری کنیم تا درامدهای خوبی از این طریق نصیب آموزش و پرورش سرارس استان شود.
فرهاد اسماعیلی گفت: پستها و سمتها امانتهایی از سوی خداوند هستند تا انسان را در بوته آزمایش بگذارد تا امانت داری آنان را آزمایش کند.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: کرونا به عنوان بزرگترین پدیده عصر کنونی تمام رویه و روشهای جامعه را تحت تاثیر قرار داد و از این مساله آموزش و پرورش نیز مثتثنی نبود.
اسماعیلی گفت: مردم کشور ایران با تجربه دفاع مقدس به خوبی بیماری کرونا را مدیریت کرد و توانست تدابیر خوبی در همه ابعاد مدیریتی تعریف و ترسیم کند.
او با اشاره به دستاوردهای دوران مدیریتی خود گفت: در المپیادهای دانش آموزی در حالی که مدتها بود با مدالهای طلا خداحافظی کرده بودیم در سال گذشته توانستیم ۱۸ مدال رنگارنگ را کسب کنیم.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: کسب مقام اول علمی پژوهشی دانش اموزان پژوهشسراهای فارس در کشور در کنار ارتقا رتبه کنکور استان و عبور از مرز میانگین کشوری از دیگر دستاوردهای ۲ سال اخیر بوده است.
اسماعیلی گفت: رشد ۱۰ درصدی رتبههای زیر ۳ هزار کنکور سراسری به عنوان یک شاخص مهم آموزشی امسال اتفاق افتاد که ادامه این راه منجر به موفقیتهای گسترده دانش آموزان فارس خواهد شد.
وی افزود: کسب مقام اول نخستین جشنواره معلمان هنرمند در کشور در کنار کسب مقام نخست مسابقات علمدار و کسب مقام اول مسابقات قران عترت و نماز در حوزه دانش آموزی و فراهنگیان از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان در دوران کرونا بوده است.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت ۵ مدرسه ماندگار در فارس در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک دستاورد تاریخی و بزرگ برای این استان و کشور بوده است.
وی گفت: اولین پایگاه رسمی سند تحول بنیادین کشور را در فارس تاسیس کردیم تا شتاب و کیفیت بخشی به سند را دنبال کنیم.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: اولین موزه رسمی تاریخ آموزش و پرورش را در فارس با توجه به ظرفیتهای عظیم استان ایجاد کردیم تا یک کار ماندگار و فرهنگی در استان رقم بخورد.
وی افزود: حفظ استقلال و هویت آموزش و پرورش و دوری از نگاههای سیاست زده در تصمیم گیریها را به عنوان محور و مدل مدیریت خود برگزیدیم.
اسماعیلی با آرزوی توفیق و سرافرازی برای مدیرکل جدید گفت: مدیرکل جدید به خوبی با سند تحول بنیادین و برنامههای محوری آموزش و پرورش آشنا است و برای ایشان آروزی موفقیت و سربلندی داریم.
انتهای پیام/