کد خبر: ۱۵۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
یادداشت:

در کوچه پس کوچه های انقلاب

هرچه بود ایثار بود و همبستگی و دلبستگی به پیروزی انقلاب و دشمن این را خوب فهمید و امروز تلاش در ناامیدی مردم و از بین بردن همین اتحاد عمومی است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سردار مجتبی مینایی فرد از یادگاران دفاع مقدس و یاران انقلاب در یادداشتی به اوضاع و احوال انقلاب پرداخت و نوشت: کار از کار گذشته بود و وعده ی امام به تحقق نزدیک می شد. روزی که این سلاله پاک زهرا (س) را تبعید می کردند فرمود سربازان من در قنداقه اند و امروز همان ها چهره هاشان دیگر مردانه می شد و بند کفش های کتانی ته سبز را محکم می بستند تا در حین درگیری و گریز کم نیاورند و در کوچه پس کوچه های اطراف حرم شاهچراغ (ع) فرار کنند. دیگه شب های جمعه به هر شب جلسات در مسجد جامع و سخنرانی شهید آیت الله دستغیب و بلافاصله تبدیل به تظاهرات تا پاسی از شب ادامه داشت. یک بار همین روزها که 43 سال می گذرد از مسجد سیاوشون به سمت خیابان 9 دی می آمدم و دستم را روی آجر های قدیمی می کشیدم و به صورتم کشیدم یکی از رفقا خندید و گفت مگر دیوار امام زاده هست که آهی از درون کشیدم و خاطرات شب هایی که بچه ها در فرار از سمت شاهچراغ در این کوچه ها در ضرب و شتم پاسبان ها خون سر و دست شان به این دیوار ها می پاشید و این دیوارها شاهد  آن همه خیانت بودند کوچه های محله های قدیمی بدلیل راه های گریز فراوان ماًمن خوبی برای خواهران بود که در چنگ دژخیمان شاه گرفتار نشوند و یاد و خاطره ی ایثار خانه هایی که بچه ها را مخفی می کردند تا بعد از خاموش شدن اوضاع از راه پشت بام ها فرار کنند هرچه بود ایثار بود و همبستگی و دلبستگی به پیروزی انقلاب و دشمن این را خوب فهمید و امروز تلاش در ناامیدی مردم و از بین بردن همین اتحاد عمومی است. شب های سرد بهمن 57 و اعتصاب عمومی و نبود سوخت و ارزاق را مردم چنان شجاعانه تحمل کردند که مشکلات اقتصادی امروز بسیار از آن کمتر است ، مردم ظلم را برنمی تابیدند و اشعه های خورشید انقلاب مثل برف حکومت شاه را آب میکرد و در 22 بهمن به اوج خود رسید. 

پاسدار خون جوانان و مردمی باشیم که از روز 23 بهمن درگیر انواع توطئه ها شدند از درگیری های کردستان تا جنگ تحمیلی و هزاران آزمایش الهی سر بلند بیرون آمدیم و 22 بهمن روز تجدید میثاق با همه ی ایثارگرانی است که هنوز مردانه پای این انقلاب ایستاده و با ذکر یاد و خاطرات آن همه سختی و مشکلات از روح امام (ره) و شهدا مدد می جوییم که ما را شرمنده نکند و با بی توجهی به تمام تحریکات داخلی و خارجی و عناصر نفوذی کمر همت به حفظ این درخت تناور ببندیم و نگذاریم مشکلات مردم ما را نا امید کند چرا که ما در انتظار رویت خورشیدیم.

 انتهای پیام/م

نظرات بینندگان