کد خبر: ۱۵۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

قاچاقچيان زير ذره بين پليس

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه: مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

قاچاقچيان زير ذره بين پليس داراب

فرمانده انتظامی استان از كشف 216 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك در بازرسي از سواري پرايد در محور بندرعباس-داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: در راستاي طرح برخورد با قاچاقچيان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب حين كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي بندرعباس-شيراز به يك سواري پرايد مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: راننده بدون توجه به دستور پليس متواري و ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو را توقيف و راننده و سرنشين را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اينكه در بازرسي از اين خودرو 216 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد، تصريح كرد: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

کشف 6 هزار و 200 ليتر سوخت قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامي زرین‌دشت از کشف 6 هزار و 200 ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد ، در تشريخ اين خبر بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي، به يک دستگاه کامیون مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي دقيق از اين خودرو 6 هزار و 200 ليتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانوني توزيع کشف شد.

 صالحی‌فرد با اشاره به اينكه راننده پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي قاچاقچيان سوخت، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد ريال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 مراد صارمی ، بيان كرد: ماموران کلانتری دژکرد اقليد حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو مقادیری لوازم خانگی قاچاق از قبیل پتو، روتختی، سرویس آرکوپال، تلويزیون، پنل کولر گازی، اتو برقی، بروس حرارتی، قاشق و چنگال و کارد میوه‌خوری خارجي قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه راننده به مقام قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در کوار
 
فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 سید رحمان هاشمی ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخي از محله های شهرستان کوار، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، يك سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفيگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بيان اينكه سارق به 10 فقره سرقت از اماكن خصوصي اعتراف كرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سارقان درون خودرو با 20 فقره سرقت در ممسنی به آخر خط رسيدند

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از دستگيري 3 سارق و كشف 20 فقره سرقت درون خودرو از آنان خبر داد.

 محمد نیکبخت ، اظهار داشت:ماموران انتظامي شهرستان ممسنی در راستاي دستگيري سارقان،‌اقدام به گشت زني هدفمند در سطح اين شهرستان كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران پلیس آگاهی به يک دستگاه خودرو پرايد با سه سرنشين که در حال پرسه زدن در اطراف خودروهاي پارک شده بود، مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی  اظهار كرد: پس از تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی و متوقف كردن خودرو، هر 3 متهم دستگیر شدند.

 نیکبخت افزود: متهمان جهت تحقيقات بيشتر به مقر پلیس آگاهی  انتقال و در تحقیقات به 20 فقره سرقت درون خودرو اقرا كردند.

کشف 34 کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس کازرون و بوشهر
 
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از كشف 34 کیلو و 700 گرم تریاک دپو شده در يك منزل مسكوني خبر داد و گفت: در اين رابطه يك متهم دستگير شد.

 اسماعیل زراعتیان ، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با دریافت اطلاعاتی مبنی بر دپو مواد مخدر در یکی از منازل مسكوني روستاهای این شهرستان، موضوع را پیگیری و شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: مأموران این فرماندهی محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند که در بازرسی از منزل مورد نظر مقدار 34 کیلو و 700 گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی کردند.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي در آباده


فرمانده انتظامي آباده از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگيري 8 معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي، اظهار داشت: در راستاي مطالبات عمومي و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم‌خيز، مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 8 معتاد وخرده فروش، 3 كيلو و 404 گرم انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده تصريح كرد: دستگيري 12 سارق و كشف 11 فقره انواع سرقت‌ها، كشف 2 دستگاه خودرو و يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه، توقيف 55 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها مي‌باشد.

 مسعودي به دستگيري 10 متهم و کشف 10 فقره پرونده اعم از کلاهبرداري و جرايم رايانه‌اي اشاره كرد و افزود: اجرای اين طرح‌ها در شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و پليس با هنجارشكنان برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

توقيف اتوبوس‌هاي مسافربري حامل سوخت قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامي جهرم از توقيف 3 دستگاه اتوبوس مسافربري حامل 4 هزار و 500 ليتر سوخت خبر داد.

 خسرو رزمجويي، بيان كرد: با توجه به اخبار واصله مبني بر قاچاق سوخت توسط برخي از اتوبوس‌ها، طرح تشديد نظارت و کننترل بر ناوگان حمل و نقل عمومي توسط پليس آگاهي اين شهرستان به اجرا در آمد.

وي افزود: در اين خصوص ماموران پليس آگاهي به 3 دستگاه اتوبوس مشكوك و در بازرسي از آنها موفق شدند 4 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق كه به صورت باک اضافي و غيراستاندارد  جاسازي شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامي جهرم با اشاره به اينكه در اين خصوص 3 نفر براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند، از شهرستان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و افراد هنجارشکن و متخلف، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

توقیف سواری حامل کالای قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواري پژو 405 و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی، اظهار داشت: ماموران انتظامی حین كنترل خودروهاي عبوري در محور لارستان-جهرم به یک خوردو پژو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر توقیف كردند.

وي افزود: در بازرسی از اين خودرو انواع ابزار آلات مکانیکی شامل دریل برقی، جعبه بکس، تراز لیزری، انبردست، عمود بر، سنگ فرز، دم باریک، سیم‌چین و گاز انبر خارجي قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد شده است.

سرقت خودرو در شیراز  و کشف در سروستان   

فرمانده انتظامی سروستان از کشف سواری پرايد سرقتی در این شهرستان خبر داد.

 آرش بخشایی‌مطلق، بیان داشت: با توجه به سرقت خودرو پراید در شيراز و فرار به سمت شهرستان سروستان، بررسي موضوع  در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش کوهنجان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خودرو پراید مسروقه را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند سواري را توقيف و سارق را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اينكه راننده سارق براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، تاکيد کرد: مالکان باید ضمن تجهيز خودرو به وسايل هشدار دهنده و ايمني در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان