کد خبر: ۱۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در گفتگو با شیرازه:

رسانه ها باید آنقدر قوی باشند که بتوانند به جنگ رسانه ای پاسخ متقابل دهند

به اعتقاد پاک فطرت مسائل فرهنگی مبحث ساده ای نیست، پس کسی که میخواهد وارد مقوله رسانه شود قطعا باید بتواند جنگ رسانه ای را پاسخ متقابل دهد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، واژه رسانه متبادرکننده مفهوم قدرت است. دولت و ملتی امروزه در تقابل با حریف دست برتر دارد که از رسانه یا رسانه‌هایی کارآمد و متنفذ برخوردار است. چنین است که دولت‌های استکباری با رصد رسانه‌ها، حرفه‌ای‌ترین و پرمخاطب‌ترین‌ها را شناسایی و در اختیار می‌گیرند. از طرفی دیگر نیز، همزمان با فربه‌سازی رسانه‌های خود، سعی در از کار انداختن ماشین رسانه‌ای دولت و ملت هدف دارند

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه به ضرورت ساماندهی رسانه ها و عملکردشان در اتفاقات و رویداد های مهم کشوری اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که عملکرد رسانه ها در تقابل با رویدادهای اخیر را چگونه ارزیابی میکنید و تا چه اندازه تحریم رسانه و چهره‌های رسانه‌ای، تفوق خبری را به نفع استکبار رقم می‌زند؟ عنوان کرد: این کاری که دشمن کرد به نظر یک کودتا بود چون از یک سو بحث نظامی را در نقاط مختلف کشور در پیش گرفت و سوی دیگر در بحث تبلیغاتی، تمام رسانه هایی که داشت را جهت پاکسازی مغز جوانان و نوجوانان ما وارد میدان کرد، اکنون هم که تمام مسائل را به مباحث القتصادی ربط داده است که همه اینها تبدیل به یکـ جنگ ترکیبی شد تا شاید بتوانند انقلاب را به زمین بزنند اما مردم تجربه دوره های قبل را داشتند و زود از صف دشمنان و فریب خوردگان جدا شدند.

وی ادامه داد: عملکرد رسانه ها در این راستا متوسط بود و شاید یکی از دلایلش این باشد که نیروهای متخصص کم داریم و از طرفی نیز رسانه های ما خود را برای چنین جنگی آماده نکرده بودند و اکنون دارند یکی یکی بیدار می شوند و قطعا در این مسیربایستی از نخبه ها استفاده کنند.

پاک فطرت در پاسخ به این سوال که آیا تحریم چهره‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی الگوی موفقی برای استکباربوده است یا خیر؟، گفت: قطعا چنین نبوده و موفقیت کسب نکردند که با تمام توان مجدد وارد میدان می شوند و تمام قوای رسانه ای خود را به کار میگیرند تا شاید اندک موفقیتی آن هم در مقطع زمانی کوتاه کسب کنند.

 این نماینده مجلس درادامه به بصیرت و آگاهی مردم این سرزمین اشاره کرد و افزود: نهم دی ماه روز میثاق ملت با ولایت بود، واقعا مردم آمدند تا از ولایت فقیه پشتیبانی کنند، چون حضرت امام(ره) فرمودند«اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت آسیبی نمی رسد.»

نماینده مردم شیراز و زرقان به این سوال که چگونه می‌توان با تحریم رسانه‌ای وارد تقابل شد؟، اینگونه پاسخ داد که مسائل فرهنگی مبحث ساده ای نیست، کسی که میخواهد وارد مقوله رسانه شود قطعا باید بتواند جنگ رسانه ای را پاسخ متقابل دهد، پس در خصوص این سوال می بایست افراد متخصص، معتقد و افرادی که جامعه شناس هستند که هم جامعه غرب و شرق و هم جامعه خودمان را به خوبی میشناسند وارد میدان و تقابل شوند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما بایستی به کیفیت برنامه ها دقت و توجه بیشتری داشته باشد تا کمیت و روزنامه ها،خبرگزاری ها نیز باید تولیدات خبری و محتوایی خود را قوی تر کنند، تصریح کرد: ما اگر خودمان ایراد بگیریم و راهکار مناسبی اتخاذ کنیم،بیگانه نمیتواند ضربه به کشورما وارد کند.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و رزقان در پایان در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شیرازه مبنی براینکه آیا جمهوری اسلامی رسانه ای را تحریم کرده ؟ گفت: جمهوری اسلامی اینقدر قوی است که پاسخ رسانه ها را دهد و نیازی به تحریم ندارد، اما به نظر من، خود مردم باید رسانه های معاند را تحریم کنند.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان