کد خبر: ۱۵۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

زندگی شهید احمد فقیهی در قاب حجت‌الاسلام

مستند حجت‌الاسلام با رویکرد بررسی زندگی شیخ احمد فقیهی که از شهدای قاضی استان فارس بود و در سال ۱۳۶۰ توسط منافقان به شهادت رسید ساخته شده است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه سیاوش نقیبی‌نژاد تهیه کننده مستند حجت‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: این مستند با رویکرد بررسی زندگی حجت‌الاسلام شیخ احمد فقیهی که از شهدای قاضی استان فارس بود ساخته شد .

وی افزود: شهید فقیهی خدمات شایسته و بی‌نظیری در سال‌های قبل از انقلاب و خدمت بسیاری به مردم استهبان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، کمک به محرومان، تاسیس کتاب‌خانه بزرگ، تاسیس مجمع بزرگ جوانان و تاسیس صندوق قرض‌الحسنه را انجام داد.

نقیبی‌نژاد با بیان اینکه شهیدفقیهی یک شخصیت تراز اول است، تصریح کرد: این شهید در حوزه‌ علمیه نجف درس خواند و بعداز مدتی در شهر استهبان از توابع استان فارس ساکن شد و با پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان یکی از مبارزان و فعالان سال‌های ستم‌شاهی به حکم مستقیم حضرت امام خمینی (ره) قاضی شرق دادگاه‌های استان فارس شد که در همین راستا نیز فعالیت‌های زیادی در بخش قوه قضائیه انجام داد به گونه‌ای که در مرداد ۱۳۶۰ به همراه دو تن از محافظانش توسط منافقین کوردل، در  شهر استهبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تهیه کننده مستند حجت‌الاسلام در ادامه با اشاره به اینکه این مستند در قالب کار بلند زندگی این شهید از بدو دوران کودکی، بررسی شخصیت هویتی،شخصیت سیاسی تا قبل از شهادت وی ساخته شده است، گفت: مستند حجت‌الاسلام در قالب بازسازی صنایع سنگین و مصاحبه با یاران شهید است همچنين این مستندحدود دوسال تصویربرداری ،پژوهش و پیش تولید کار زمان برد.

نقیبی اضافه کرد‌: در ساخت این مستند معاونت فرهنگی قوه قضائیه،حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس،بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ،سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و خانواده شهید از جمله اشخاصی بودند که در این کار ما را همراهی کردند و تعداد ۱۵ نفر از عوامل مختلف فیلم‌سازی بودیم که شروع به کار مستند سازی کردیم.

وی با بیان اینکه جای بسی تاسف است که برای یک شهید با این ویژگی و پروژه به این سنگینی در هنگام جشنواره عمار، انگ تکراری بودن،
بزنند، اظهار کرد: این مستند در آینده نزدیک در شهرستان‌های استهبان و شیراز اکران می‌شود.

نقیبی خطاب به مسئولین گفت:متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان هیچ‌گونه همکاری با ما نکرد حتی قصد تعطیل کردن برنامه به دلیل عدم مجوز را داشتند.

تهیه کننده مستند حجت‌الاسلام در پایان ضمن تشکر از ناحیه مقاومت استهبان،آستان مقدس پیر مراد، دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق قرض‌الحسنه مهدیه شهرستان استهبان حمایت ویژه‌ای در همراهی با ساخت این مستند داشتند، افزود: این مستند با مبلغ ۵۰۰میلیون تومان هزینه تهیه شد.

انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴
نظرات بینندگان