کد خبر: ۱۵۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۱
معاون آموزشی دانشگاه شیراز:

مرحله‌ اول کنکور با حدود ۶۴ هزار داوطلب در فارس

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲،با حضور ۶۳۸۷۸ داوطلب در استان فارس در حال برگزاری است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»مسلم باقری معاون آموزشی دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران گفت: این آزمون در ۳۷شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات آموزشی در حال برگزاری است.

باقری بیان کرد: از میان تعداد کل۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در کشور  ۶۳۸۷۸ داوطلب مربوط به فارس است که از این تعداد نیز، ۲۴۰۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه‌ی شیراز هستند.

نماینده سازمان سنجش در فارس افزود: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در حال برگزاری است که به‌ترتیب، ۳۲۸۷۸ نفر (بیش‌ترین تعدادشرکت‌کننده) در گروه تجربی، ۱۸۱۱۸ نفر در گروه علومانسانی، ۷۲۷۲ نفر در گروه ریاضی، ۳۴۴۲ نفر در گروه زبان و ۲۱۶۸ نفر در گروه هنر (کمترین تعداد شرکت‌کننده) شرکت کرده‌اند.

باقری در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه تجربی (صبح پنجشنبه۲۹‌دی‌ماه)، گروه زبان‌های خارجی (عصر پنجشنبه ۲۹‌دی‌ماه)،‌ گروه ریاضی و گروه انسانی (صبح جمعه ۳۰‌دی‌ماه) و گروه هنر (عصر جمعه ۳۰‌دی‌ماه) در استان فارس برگزار خواهد شد. 

آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۲،در ۳۷ شهرستان استان،‌در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان