کد خبر: ۱۵۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
وصیت‌نامه شهید داراب محمدی؛

راهی که انتخاب کرده‌ام برای خدمت به اسلام و ميهن عزيزم ايران است

شهید محمدی در تمام طول عمر خود فردي با وقار منظم و داراي کرامت نفس و منش بزرگي بود.
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهيد داراب محمدي در تاريخ 9/5/1353 در روستاي علي‌شاهي جاويد از توابع شهرستان ممسني در خانواده‌اي مذهبي و متدين چشم به جهان گشود . پدرش پيرمردي سالخورده بود که از راه کشاورزي امرار و معاش می‌کرد .

 شهيد محمدي تحصيلات ابتدايي را در زادگاهش روستاي عليشاهي با کسب رتبه عالي به پايان رساند و دوران راهنمايي را در روستاي مجاورشان يعني جويجان به اتمام رساند و در تاريخ 1/8/1372 به استخدام نظام مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران در آمد تا مثل ديگر همرزمانش با خدمت صادقانه به نظام و کشورش دين خود را ادا کرده باشد.

وي در تمام طول عمر خود فردي با وقار منظم و داراي کرامت نفس و منش بزرگي بود و با همکارانش در کمال ادب و احترام رفتار مي‌کرد و نهايت احترام و مراتب سپاس را نسبت به پدر و مادرش انجام مي داد . 

شهيد محمدي در تاريخ 5/3/1381 با دختري از اقوام و خويشاوندان خود که خانواده‌اي متقي و پرهيزکار داشتند ازدواج نمود و ثمره اين ازدواج دختري بود ولي قسمت پروردگار بر اين شد که نتوانست چهره منور پدرش را هرگز ملاقات کند .

سرانجام در هفتم آبان ماه سال 82  در جبهه جنوب و در منطقه عملياتي شلمچه در حين پاکسازي ميدان مين دعوت حق را لبيک گفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد و پيکر پاکش در زادگاهش در کنار دو همسنگر ديگرش براي هميشه آرام گرفت

وصیت نامه شهید محمدي:

بسم الله الرحمن الرحيم

با نام و ياد پروردگاري که انسان را اشرف مخلوقات گردانيد و به وي کرامت و عزت بخشيد تا به والاترين درجات قرب الهي برسد .

درود بر پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) که مکتب اسلام را به ما هديه فرمود تا از بت پرستي و شرک و جهالت به توحيد و هدايت برسيم و درود بر ائمه (س) که هر يک با مبارزه با شرک و طاغوت و حکام ظالم زمان خود شربت شهادت نوشيدند و شهد گواراي شهادت را به امت و پيروان خود ارزاني بخشيدند.

اينجانب داراب محمدي فرزند سالم محمدي با تصديق به وحدانيت و يگانگي خداوند متعال و تصديق رسالت پيامبر اکرم (ص) و امامت دوازده امام بعد از او اين چند کلمه را به عنوان وصيت نامه خودم تقديم مي نمايم .

من راهي را که انتخاب کرده‌ام آگاهانه و براي خدمت به اسلام و ميهن عزيزم ايران مي‌باشد و مي‌دانم که اگر تقدير الهي باشد هر آن امکان دارد مرگ به سراغم بيايد زيرا مرگ حق است و عاقبت همه انسانها مي‌باشد. همانطور که شهيدان در زمان جنگ با بذل جان خود در جبهه‌هاي نبرد از آب و خاک و ناموس مملکت و اسلام دفاع کردند اينک وظيفه ما است که بعنوان ارتش اسلام و رهروان شهدا  جبهه‌ها و خاک کشورمان را از ميدان‌هاي مين و مواد منفجره پاک‌سازي نماييم و اين را خدمت کوچکي در راه خدا مي‌دانم . 

اگر در اين راه کشته شدم از تمام اقوام و آشنايان حلالي مي‌طلبم و به پدر و مادر پير خود سلام مي‌رسانم و از اينکه براي من زحمت زيادي کشيدند از آنها معذرت مي‌خواهم و اميدوارم حق خود را بر گردن من حلال نمايند و از همه بخصوص مادرم مي‌خواهم که در مرگ من صبور باشند و بدانند که هر کس سرنوشتي دارد که به آن مي‌رسد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان