کد خبر: ۱۵۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

کنگره شعر فرهنگ‌یاران سپاه برگزار شد

آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگ‌یاران سپاه با عنوان «مامن خونین» در حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد .
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگ‌یاران سپاه که در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز برگزار شد گفت: این کنگره  به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود.

وی افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از قریب به یک هزار نفر شاعر میان پایوران، یکصد شاعر میان سربازان و تعداد قابل توجهی شاعر میان خانواده‌ها، را افتخار دارد که اشعار پرمحتوا و اثرگذاری را تولید و در راستای تعالی فرهنگ جامعه گام برمی‌‌دارند.

همچنین سردار محبی به بیان تعداد شرکت کنندگان هر عرصه پرداخت و گفت: ٤٢٦ شاعر آثار خود را در قالب ١١٩٣ قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کردند که در محور خورشید ولایت ۲۶۶ اثر، در محور امر به معروف و نهی از منکر ۵۷ اثر، در محور عفاف و حجاب ۱۸۷ اثر، در محور طنز ۸۱ اثر،  در موضوع جهاد تبیین ۴۷۶ اثر، در موضوع شهدای شاهچراغ(ع) ۱۲۶ اثر و در موضوع طنز اجتماعی ۸۶ اثر را شامل می‌شد.

 معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پس از داوری اولیه آثار ۳۳۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت اضافه کرد: از ویژگی‌های خاص این کنگره که در واقع آن را به یک کنگره بین‌المللی تبدیل کرده، دعوت از شاعران جبهه مقاومت است که شاعرانی از عراق، لبنان ، سوریه، افغانستان ، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند.

وی تصریح کرد: یکی از محور های اساسی حادثه حرم شاهچراغ(ع) بود همچنین جهاد تبیین، خورشید ولایت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و پوشش اسلامی، طنز و شهدای شاهچراغ(ع) را از دیگر محورها است.

سردار محبی در پایان تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این است که  برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری در امر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ با هنر شعر، همچون عاشورا قدم برداشته شود.

در ادامه سردار ید الله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس  هم ضمن ایام اعیاد شعبانیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اظهارکرد: وجه تمایز این کنگره با دیگر کنگره ها این است که  در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی و در شهر شیراز، شهر شاعرانی که اشعارشان ریشه در قرآن دارد، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان