کد خبر: ۱۵۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:

سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی فارس حمایت می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال با استفاده از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان از سرمایه گذاران بخش کشاورزی حمایت شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر صبوری پور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: برای حل مشکل متقاضیان سرمایه‌گذاری با دستگاه‌های اجرایی استان فارس ۷۰ طرح بخش کشاورزی بررسی شد.

صبوری با بیان اینکه از طرح‌های مذکور ۴۳ طرح مورد موافقت و حمایت قرار گرفت، گفت: ۱۰ مورد در دست پیگیری است و با ۱۷ طرح به دلیل عدم امکان تامین آب، برق و حریم موافقت نشد.

به گفته صبوری‌پور، این طرح‌ها شامل ۲۰ مورد صنایع تبدیلی کشاورزی، ۱۶ مورد تولیدات گیاهی، ۲۸ مورد تولیدات دام و طیور و ۶ مورد در زمینه شیلات بود.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: بیشترین مشکلات این طرح‌ها به ترتیب در زمینه تأمین آب، زیست محیطی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، صدور جواز تاسیس و تغییر کاربری، واگذاری زمین و ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

صبوری پور گفت: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی باید فرآیند سرمایه‌گذاری و مدارک مورد نیاز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری را از سامانه مجوز ایران و سامانه سماک جهاد کشاورزی مطالعه و با مشورت همکاران جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی اقدام نمایند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری در استان راه اندازی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در صورت بروز مشکل به منظور بهره‌مندی از حمایت‌های دولت از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان