کد خبر: ۱۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
امام جمعه سپیدان در گفتگو با شیرازه:

نام مهدی(عج) جهان را تسخیر می‌کند

امام جمعه سپیدان گفت: ولایت‌پذیری از ولی فقیه که ازجنس نائب عام امام زمان(ع) است، مهم‌ترین اصل رهروان ظهور است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  نیمه شعبان که می‌شود رایحه انتظار مشام جان را پر می‌کند و دل بی‌قرار فرج می‌شود. چرا که این روز  وعده‌ حق است برای میلاد مولودی که منجی عالم بشریت است و امید ظهورش نویدبخش امن و امان و صلح و عدالت.

 او که ذکر نامش، قرار دل‌های بی‌قرار است و شمیم روح‌افزای حضورش حیات‌بخش مومنان و دعای خیرش، سبو سبو شراب محبت را به کام مومنانش می‌ریزد. مهدی(عج) برات آرامش و رحمت الهی بر ماست همانگونه که فرموده‌ است: «من برای اهل زمین، امن و امانم همان‌گونه که ستارگان امن و امان اهل آسمانند.

در همین موضوع مردم سومین حرم اهل‌بیت به شکرانه انتظار ظهورش در روز عید امت شهر را چراغانی می‌کنند و خیابان‌ها را از آلودگی قلبی و روحی جارو می‌زنند بلکه زمینه ظهورش فراهم شود.

 در همین راستا سید محمد یوسف افروغی، امام جمعه سپیدان گفت:خدا را شاکریم که در عصری زندگی می‌کنیم که نام مهدی در قلب، ذهن، کتاب‌های درسی، مساجد و دانشگاه‌های ما بر سر زبان‌ها افتاده است که این‌ هم به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه سپیدان با اشاره به فضیلت نیمه شعبان افزود: برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) نشانه‌های مختلفی را ذکر کردند که بخشی از آن نشانه‌های حتمی و بخشی دیگر نشانه‌های غیر حتمی است مانند ،خروج دجال، خروج سفیانی،قتل نفس زکیه،قیام سید یمانی، قیام سید خراسانی و دیگر نشانه‌ها است و بعضی‌ها آمدند این اتفاقاتی که در این ده‌های اخیر زخ داد بر روایات انطباق دادند، گرچه روایات منع کردند که هرکسی وقت ظهور را تعیین کند و هم تطبیق نشانه‌ها سخت است.
 
سید محمد یوسف افروغی، بیان کرد: دوعامل اصلی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) نیاز داریم که بشر به پذیرش امام معصوم و حکومت آن را داشته باشد و اسرار به معنای این‌که این سرگردانی و غم نبود امام عصر(عج) به معنای واقعی آن در دلش شکل بگیرد اما همین اضطرار هم محصول بلوغ عقلی بشر است یعنی بشر تز همه جنس حکومت‌های مادی انسان‌های معمولی نا امید بشود و تمام فرج وگشایش امور زندگی‌اش را در ظهور حضرت حجت(ع) برسد در واقع یعنی به این حد برسد که حضور اقا از اکسیژن هوا برای زنده بودن خودش ضروری تر بداند، این دو نشانه (اضطرار و عقلانیت) برای ظهور حضرت حجت(عج) اساسی و لازم است که شرط عقلانیت برای پذیرش آقا حتمی است.

خطیب نماز جمعه سپیدان، افزود: در این قرن اخیر به برکت انقلاب امام راحل بلوغ تا حدی در میان جامعه شیعه و بشری اتفاق افتاد و به سمت دین مردم در همه ادیان به خصوص دین اسلام حرکت کردند و به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای دنیا سرعت رشد اسلام و منجی خواهی سرعت رشد بسیار عجیبی پیدا کرده است که مساله باعث خرسندی است و هم وظیفه ما را دوچندان‌تر می‌کند.

امام جمعه سپیدان ادامه داد: به فرمایش بعضی از بزرگان دینی ما در سپیده دم تاریخ ظهور حضرت ولیعصر(عج) قرار داریم ،انقلاب اسلامی ایران ما را از تاریکی و ظلمت محض خارج کرد اما به روشنایی روز نرسیدیم پس تلاش فراوانی جامعه ما در زمینه سازی ظهور باید انجام دهیم تا شاهد ظهورش بشویم.

این مقام مسئول ولایت پذیری از ولی فقیه که ازجنس نائب عام امام زمان(ع) است را مهم‌ترین اصل رهروان ظهور دانست و گفت: این مساله بسیار اهمیت ویژه ای بر تبعیت و فرمان‌پذیری بالا دارد و بصورت عادی که به دنبال رفاه فردی خویش باشیم ظهور امام زمان(عج) اتفاق نمی‌افتد و باید مثل زمان جنگ در عرصه‌های گوناگون که رزمندگان درمقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند، همانجور باید تلاش کنیم و اتحاد و همسبتگی را در خود افزایش دهیم و همچنین در دشمن شناسی بصیرت خود را افزایش دهیم شاید بسیاری از تلفات‌ها به خاطر عدم شناخت دشمن بود که البته به فرموده مقام معظم رهبری غرب در حال افول است ،قدرت از غرب به شرق هجرت می‌کند وقلب تپنده این قدرت در جهان ایران عزیز خواهد بود. 

به گزارش شیرازه، با حضور در جمع مردم  شیراز در مصاحبه با آن‌ها معتقد به ظهور بودند و با شوقی از اعماق وجودشان برای ظهورش به درگاه حضرت حق دعا می‌کردند و ذکر اللهم عجل لولیک الفرج سر می‌دادند اما چیزی که ذهنم را مشغول کرد،مردی از شهر مشهد که به شیراز سفر کرده بود بود را به صحبت گرفتم و ازش خواستم که گپی در این روز انجام دهد ، که مشتاقانه و با صلابت گفت :ان‌شاءالله که امام زمان(عج) ظهور کند و ما را از بدبختی‌ها نجات دهد.

انتهای پیام/224224

برچسب ها: نیمه شعبان ، ظهور
نظرات بینندگان