کد خبر: ۱۵۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس:

فعالیت ۷۰۰ جلسه خانوادگی قرآن در استان فارس

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس با اشاره به اجرای پویش «ستاره‌های زمین» برای دومین سال متوالی در استان به منظور توسعه جلسات خانوادگی قرآن از فعالیت ۷۰۰ جلسه خانگی قرآن خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدصالح روزبه، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس با بیان اینکه یکی از مسائلی که در جامعه وجود دارد، عدم انس آحاد جامعه با قرآن کریم است،گفت: به منظور رفع این معضل، جامعه فرهنگی قرآنی عصر با تأسی از ابتکار پیامبر(ص) در صدر اسلام، بحث جلسه خانوادگی قرآن کریم را که خود پیامبر(ص) مبدع آن بوده‌اند، در قالب پویشی به نام «ستاره‌های زمین» دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دو سال متوالی است که پویش مذکور با هدف انس آحاد جامعه با قرآن کریم در استان فعالیت می‌کند، افزود: هر ساله برای این پویش تبلیغ می‌کنیم اما در ماه مبارک رمضان به صورت سراسری آن را گسترش می‌دهیم زیرا باید فضایی فراهم کنیم تا آحاد جامعه نه تنها افراد مذهبی بتوانند با قرآن ارتباط برقرار کنند.

روزبه با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم قرآن در دسترس همگان باشد، گفت: شبکه‌های ملی تبلیغ می‌کنند که باید با قرآن انس بگیریم لذا جامعه عصر تلاش می‌کند تا فضای این مهم را در جامعه فراهم کند که آحاد جامعه بتوانند با قرآن ارتباط برقرار کنند.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس ادامه داد: در دسترس‌ترین راهکار عملی که بتواند یک خانواده یا فرد با قرآن ارتباط بگیرد، همین جلسه خانوادگی قرآن است لذا برای این کار دوره‌هایی برای افرادی که علاقه دارند جلسات خانگی قرآن برگزار کنند را هم به صورت آفلاین و هم آنلاین و هم به صورت چهره به چهره برگزار می‌کنیم و در همین راستا هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ جلسه خانوادگی قرآن به صورت حقیقی و با توجه به سامانه‌ای که در اختیار داریم به صورت منظم جلسات قرآن را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحمد الهی تاکنون استان فارس در پویش «ستاره‌های زمین» در سطح کشور پیشتاز بوده است، گفت: باید به ساده‌ترین شکل و به نحوی که همه بتوانند حداقل روزی یک بار ارتباط کوچکی با قرآن بگیرند، پویش مذکور را دنبال کنیم.

روزبه از فعالان فرهنگی و قرآنی استان خواست تا در پویش مذکور شرکت کرده و مبلغ آن باشد و سپس ادامه داد: قطعاً وقتی بتوانیم یک نفر را به جلسه خانوادگی قرآنی تشویق کنیم، افراد بیشتری در جلسات قرآن حضور خواهند یافت.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان فارس در پایان در پاسخ به اینکه چرا جلسه خانوادگی قرآن به عنوان راهکار عملی برای انس آحاد جامعه در نظر گرفته شده است، گفت: چون کم هزینه‌ترین، در دسترس‌ترین و آسان‌ترین راه ارتباط با قرآن برگزاری یک دورهمی ساده و خانوادگی است که در طول روز می‌توان در یک ساعت مشخص خانواده دور هم نشسته و به صورت ساده قرآن را تلاوت کنند و از قصه‌های قرآنی و ترجمه‌های روان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان