کد خبر: ۱۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از مقام برتر کشوری سپاه فجر فارس تا مجمع‌الجزایری عمل کردن دستگاه‌های اداری کلانشهر شیراز

آن‌چه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

 کار ساخت مسیر مزایجان – کره‌ای شتاب می‌گیرد 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به همکاری کشاورزان برای حل مشکل معارضان جاده مزایجان و کره‌ای (مرکز شهرستان سرچهان)، روند اجرای این مسیر شتاب می‌گیرد.


همایش "مرتضی علی"

در این محفل بیان شد: نوگرایی وجه مشترک شهیدان صیاد شیرازی و مرتضی آوینی
همایش "مرتضی علی" به مناسبت سال‌روز شهادت سیدمرتضی آوینی و امیرسپهبد صیادشیرازی، با حضور مسئولان کشوری و لشکری در شیراز برگزار شد.

یک خبر ورزشی از کازرون

هندبال شهید شاملی با وجود پیروزی جدید، همچنان در رده دوم لیگ برتر 

در دیدار مهم  هفته پانزدهم لیگ برتر هندبال تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در دیدار خارج از خانه به مصاف زاگرس رفت و با نتیجه ۳۸ بر ۳۴ پیروز شد و در جایگاه دوم باقی بماند.

فارس می‌تواند نخستین استان برای تحقق سهم تعاون در اقتصاد باشد؟

 براساس قانون اساسی، سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور باید به ۲۵ درصد برسد که هنوز تا این هدف راه درازی درپیش است اما باتوجه به ظرفیت‌های فارس این سوال مطرح است که آیا این استان می‌تواند خاستگاه تحقق این هدف که به گفته کارشناسان بهترین مدل اقتصاد مردمی است، باشد؟

مجمع‌الجزایری عمل کردن دستگاه‌های اداری کلانشهر شیراز

 در یکصد و یازدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز مباحثی همچون ضرورت ساماندهی ورودی شهر شیراز از سمت خرامه، رسیدگی به موضوع حجاب در شیراز، توجه به شعار سال، رفع ابرادات شیراز در پذیرش مهمانان نوروزی در سال‌های آتی و اقدامات نوروزی مطرح شد.

تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی قدس در فارس

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برنامه‌های پیش‌بینی شده در این استان به مناسبت روز جهانی قدس را تشریح کرد.


نجات جان ۲۱۸ مسافر نوروزی در شیراز با دوربین‌های حرارتی

محمدحسن اسدی،شهردار شیراز از حضور ۴۰۰ نفر نیروی بسیجی در کنار نیروهای شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران بهار ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در ایام نوروز به دلیل اهمیت سلامت و امنیت مسافران نوروزی با تلاش آتش‌نشانان و بهره از دوربین‌های پایش حرارتی، جان ۲۱۸ مسافر از مرگ با گاز منواکسید کربن نجات داده شد.

مناجات نخستین شب قدر در جوار آرامگاه حافظ و سعدی شیرازی

مردم شیراز همزمان با نخستین روز از شب‌های قدر علاوه بر حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برای دومین سال متوالی با حضور در جوار آرامگاه حافظ و سعدی شیرازی، به مناجات پرداختند.

برداشت «بهار نارنج نوبرانه» در شیراز

استان فارس ۱۴۵۰ هکتار نارنجستان دارد که به صورت باغ‌های زراعی یا باغ‌های سیاحتی، گردشگری و یا در بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری گسترده شده است. از کل شکوفه‌های بهاری که بر روی درختان نارنج می‌نشیند، تنها ۱ تا ۹۵ درصد آن‌ها به میوه تبدیل می‌شود و مابقی قابل برداشت است.

به فال نیک بگیریم

پیشتازی استان فارس در اجرای برنامه‌های فرهنگی

ایمانیه استاندار فارس  از پیشتازی این استان ‌در اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: کار ایجابی و سلبی با هم در باب مسئله فرهنگی انجام شده است.

جشن روزه اولی‌ها در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد

جشن روزه اولی‌ها با حضور چهار هزار دانش‌آموز شیرازی عصر شنبه در شبستان امام جواد (ع) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

ای که دستت می‌رسد کاری بکن

بیش از ۹۵۰ زندانی در فارس منتظر سخاوت خیرین هستند.

 مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم‌اینک بیش از ٩٥٠ نفر زندانی بدهکار مالی، تصادفات، مهریه و نفقه و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان منتظر دستان پر سخاوت مردم و خیرین هستند.

کلنگ زنی مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسین(ع) روستای نورآباد

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان مهر، و جمعی از خیرین و مردم و مسئولین ادارات شهرستان مهر و بخش وراوی، کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی و مذهبی امام حسین(ع) روستای نورآباد بخش وراوی به زمین زده شد.

توزیع ۴۷۰۰ بسته معیشتی بین ایتام و نیازمندان شیراز

در سال‌روز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام روز اکرام و تکریم خیرین، تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ بسته رمضانیه معیشتی بین نیازمندان شهرستان شیراز توزیع شد.

سپاه فجر فارس مقام برتر کشور در ارائه خدمات به مردم

 فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در استان فارس، کار با اولویت گروه‌های جهادی انجام می‌شود و سپاه فجر میان دیگر سپاه استان‌ها از مراکز موفق‌تر و پیشرو در ارائه خدمات به مردم است

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان