کد خبر: ۱۵۹۱۱۴
گزارش تصویری؛
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه قصد دارد به مناسبت هفته شیراز برخی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این کلانشهر را در قالب گزارش تصویری به مخاطبان خود معرفی کند.
تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
به گزارش خبرنگار گروه چند رسانه‌ای پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شیراز معروف به شهر راز، شهری است جادویی و سرشار از زیبایی‌های خدادای، کلان شهری که نه تنها در بهار بلکه در تمام فصول سال به ویژه پاییز آنچنان تماشایی و باشکوه است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این میان وجود باغ‌های معروف و جذاب و خانه‌های تاریخی بر اهمیت و ظرفیت گردشگری این شهر افزوده است.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه قصد دارد به مناسبت هفته شیراز برخی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این کلانشهر را در قالب گزارش تصویری به مخاطبان خود معرفی کند

در این شماره گوشه‌ای از زیبایی‌های عمارت شاپوری یا باغ شاپوری شیراز را به نمایش می‌گذاریم.

عمارت شاپوری یا همان باغ شاپوری شیراز، بخصوص در فصل پاییز از منحصر به فردترین نقاط دیدنی شیراز است. 

این عمارت، بازمانده دوران پهلوی با آوازه‌ای جهانی است. اما با سبکی نوین.

استاد ابوالقاسم مهندسی معمار معروف شیراز، به سفارش عبدالصاحب شاپوری از تاجران بزرگ کازرون، از سال  ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ مشغول طراحی و اجرای این عمارت باشکوه در شیراز بود و در نهایت عمارت شاپوری شیراز را با سبکی نوین و باشکوه به اتمام رساند.

جالب است بدانید تا دهه 70 هجری شمسی عمارت شاپوری شیراز مورد استفادهٔ خانواده شاپوری بود و در نهایت در سال ۱۳۷۸ سازمان میراث فرهنگی استان فارس آن را خریداری و ثبت میراث فرهنگی ایران کرد.

منزل شاپوری در شیراز، خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی واقع شده‌است.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان